hai assalammualaikum

Korban Di Tanah Suci Boleh Percaya Ke? - Korban atau qurban dalam konteks ajaran Islam merujuk kepada perlakuan menyembelih binatang tertentu pada Hari Raya Aidiladha atau hari tasyriq dengan tujuan untuk mendampingkan diri kepada Allah S.W.T.

Binatang yang dibolehkan qurban ialah unta, lembu, kerbau, kambing dan biri-biri (kibas).

UMAT Islam di seluruh dunia melakukan ibadah korban bagi menghayati semangat pengorbanan agung Nabi Ibrahim ketika Allah menguji Baginda supaya menyembelih anakanda yang disayanginya, Nabi Ismail. 

Semua orang berlumba-lumba nak buat korban, tapi saban hari, harga korban semakin mahal menyebabkan ramai yang tidak melaksanakan korban disebabkan kekangan kewangan, lagi-lagi mereka yang kurang berkemampuan. 

Ibadah Korban hanya setahun sekali sahaja,mestila ada yang berkeinginan melakukan ibadah korban. Kalau tak mampu buat korban di tempat sendiri, boleh je buat korban di Tanah Suci Mekah dengan menggunakan khidmat UTS Trading. 




Korban Di Tanah Suci Bersama UTS Trading Enterprise


Ada orang mampu melakukan korban di tempat masing-masing dengan harga yang ditetapkan, ada juga orang kurang berkemampuan tapi ingin melakukan korban. Ada juga yang tak banyak masa dan tenaga untuk mencari tempat korban. Bagi yang berhajat nak buat ibadah korban, tapi memikirkan kos yang mahal, korang jangan risau, korang boleh buat ibadah korban secara online. UTS Trading boleh bantu korang untuk menunaikan hajat korang membuat korban dengan harga yang murah.


Siapakah UTS Trading


UTS Trading adalah sebuah perniagaan yang menguruskan ibadah korban dan aqiqah di Tanah Suci Mekah. Telah beroperasi selam 6 tahun dan  berpengalaman dalam melaksanakan ibadah korban di Tanah Suci Mekah. UTS Trading menggunakan pusat sembelihan yang diiktiraf oleh Kerajaan Saudi dan semua sembelihan adalah dijamin. 

Team UTS Trading Enterprise tidak menggunakan khidmat orang tengah di Malaysia, tetapi mereka berhubung terus dengan pembekal di saudi. Mereka juga tidak melantik mana-mana agen jualan yang mewakili UTS Trading melainkan pendaftaran melalui laman web dan kakitangan syarikat sahaja.

UTS Trading membantu dan memudahkan sesiapa sahaja yang ingin melakukan ibadah korban dengan harga paling murah dan mampu milik. 

Mesti tertanya-tanya, Korban di Tanah Suci ni boleh dipercayai ke? 


Macam-macam persoalan timbul berkenaan Korban di Tanah Suci. Biasalah, kita ni kalau boleh nak buat ibadah korban sekali seumur hidup, sebab tu nak buat dengan betul, yang penting cari pihak yang boleh dipercayai. Korang jangan risau, ramai yang dah membuat ibadah korban di Tanah Suci dengan UTS trading. 



Untuk pengetahuan korang, pusat penyembelihan didalam tanah haram sememangnya mempunyai lesen dan telah diberi permit. Semua proses penyembelihan mengikut hukum syarak,cermat dan peraturan yang telah ditetapkan.

Memang mudah membuat korban dengan UTS Trading, korang hanya buat tempahan dan semuanya diuruskan oleh mereka. Semuanya dihujung jari. Harga serendah RM320 sahaja dan paling penting tiada kos tersembunyi. 


Kenapa perlu pilih UTS Trading untuk membuat korban di Tanah Suci Mekah:


- Harga paling murah dalam pasaran dan mampu milik untuk semua orang.
- Paling dipercayai dan berpengalaman dalam menguruskan korban dan akikah di Mekah
- Servis yang pantas dan cekap, menguruskan ibadah korban dan akikah dengan segera.
- Mereka uruskan ibadah qurban dari A to Z dan urusan dihujung jari, sangat menjimatkan masa dan tenaga.
- Diberikan E-sijil.
- Ganjaran pahala berganda korban di tanah suci.

Mesti korang tertanya, kenapa harga korban jauh lebih murah? Kenapa harga kambing murah di Mekah? Ada ke kambing di Mekah serendah RM400? 

Kalau korang nak tau, kambing adalah makanan asasi di sana berbanding kita di Malaysia menjadikan harganya lebih rendah. Jadi tak hairanla kenapa harga korban di sana lebih murah.


Daging korban akan diedarkan dibeberapa negara islam yang miskin dan yang mmerlukan di lokaliti Mekah yang telah dikenal pasti. Antara Negara Penerima ialah Azerbaijan Bangladesh - Burkina Faso - Chad - Comoros - Djibouti - Gambia - Ghana Guinea Bissau - Guinea Conakry - Iraq - Jordan - Lubnan Liberia – Mali - Mauritania Mauritania - Mozambique Niger – Pakistan - Palestin - Senegal - Sierra Leone - Sudan - Syria - Tanzania

Kenapa Ibadah Korban tiada video dan gambar?

Kalau buat di negara sendiri, bolehla tengok binatang korban kita disembelih depan mata, tapi untuk mereka yang melalukan ibadah korban secara online, bukti bergambar atau video tidak dapat diberikan secara individual ini kerana jemaah Haji tahun 1444H adalah sebanyak 2 juta orang. Purata sembelihan setiap orang Jemaah 1 ekor kambing iaitu sembelihan dam dan korban.


Sembelihan korban yang dibuat oleh penduduk setempat dan orang luar di tanah haram sekitar 1 juta ekor kambing menjadikan jumlah keseluruhan sembelihan dalam masa 4 hari iaitu 10,11,12, dan 13 Zulhijjah sebanyak 3 juta ekor kambing. 

Jumlah ini tidak memungkinkan pusat sembelihan memberi bukti berbentuk gambar atau video secara individu.

Takpela kalau tak dapat gambar atau video kan, sekurang-kurangnya korang dapat membuat korban.


Ibadah korban adalah sunat muakkad, iaitu sunat yang sangat dituntut

Dalam Al-Quran terdapat beberapa ayat berkaitan ibadah korban, dan antaranya firman Allah S.W.T.  dalam surah al-Kautsar ayat 2 yang bermaksud;

“Oleh itu, kerjakanlah sembahyang kerana Tuhanmu semata-mata, dan sembelihlah (qurban) sebagai (tanda) bersyukur”.

Ibadah korban adalah tanda kita bersyukur atas rezeki yang Allah kurniakan kepada kita. Bagaimana mahu mengatakan kita bersyukur sekiranya kita tidak membuktikannya? 

Bersyukur dengan berkorban dan seterusnya berkongsi kesyukuran itu dengan mereka yang memerlukan.


Korang juga boleh melakukan korban untuk niat sedekah ibadah kepada arwah, keluarga atau diri sendiri. 

Akhir sekali, marilah kita sama-sama muhasabah diri untuk memanfaatkan kelebihan rezeki yang dikurniakan Allah SWT kepada kita untuk melaksanakannya. Semoga ibadah dan amal kebajikan yang kita lakukan atas dasar keikhlasan dan ketaqwaan kepada Allah SWT diterima dan mendapat ganjaran pahala yang berlipat ganda. Amin Ya Rabbal Alamin.


Hubungi UTS Trading


Untuk pertanyaan lanjut mengenai korban atau akikah ni, korang boleh hubungi UTS Trading di http://korbantanahsuci.wasap.click
SHARE 1 comment

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2