hai assalammualaikum

Baca Buku Perpustakaan Negara Secara Online


Nad dapat info ni daripada group whatsup saudara. Korang yang suka baca buku, hah ni ada berita gembira. Kalau korang nak tau Perpustakaan Negara Malaysia telah melancarkan satu site di mana sesiapa sahaja boleh membaca buku secara online di pautan http://www.pnm.elib.com.my/ Hah, dekat sini macam-macam jenis kategori buku ada, dari buku General, Islamic, Motivasi dan macam-macam lagi. Hah mudah kan,



Caranya mudah sahaja, korang hanya perlu register butiran maklumat diri dalam portal yg diberikan. Setelah selesai register terus log in pada portal tersebut.

Selesai daftar, korang boleh la klik buku yang korang minat. Caranya, klik pada butang "borrow".

Mudah kan. Portal ini boleh di akses melalui data telefon, internet rumah atau hotspot wifi..Hah lepas ni tak perlu pergi perpustakaan selalu, boleh akses je dekat internet. Baca sambil santai dekat rumah. Kalau mereka yang ulat buku tu, mesti lagi suka. Bolehla baca 24 jam..hah..Takde dah pinjam bawak balik, pastu hilang ke ape..mana tau kan..huhuhu..Sekarang semua mudah.
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

3 comments so far,Add yours

  1. Dah senang sangat kalau macam ni. Takdelah risau terlebih date nak hantar balik kannn.

    ReplyDelete
  2. Ek dah macam baca ebook la pulak

    ReplyDelete
  3. Halo,
    nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

    Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

    ReplyDelete