hai assalammualaikum

Althea Makeup Box

Althea Makeup Box, Penuh Kotak Dengan Barang Makeup Althea - Yeahhh..again, and again, and again, Althea box come to my house..yihaaaa!! Siapa yang tak seronok bila box warna pink datang ke rumah. Barang datang jauh dari Korea tau. Hah, kali ni apa pulak barang yang and terima ye daripada Althea..hehe..Sebagai Althea Angels, memang sangat bertuah sebab nad dapat cuba product yang terbaru atau yang sedia ada di website Althea. Kali ni nad dapat barang yang penuh dengan barang makeup. Ni bukan dibagi saja-sajaj tau, tapi Althea Makeup ni ada task dia, kena buat tutorial makeup you alls..Hah!!, nad sahut cabaran ni, walaupun tak berapa reti makeup, tapi akan tunjukan skill kita juga..hehee..Sebelum tu, meh nad tunjuk dulu barang apa nad dapat


Korang boleh tengok video nad unboxing Althea Makeup Box ni

Hah!! ni antara barang-barang yang nad dapat untuk buat tutorial makeup ni.


Eyeshadow Pallete Sunrise & Moonrise BCLx Althea

Buka je nampak eyeshadow pallete ni, terus woww..hahaha. Kotak je dah nampak menarik. Tengok warna dia lagila woww sangat. Mempunyai 8 warna yang cantik, yang glitter, boleh dipakai waktu siang dan malam. Memang cantikla kalau pakai ni, sukala kalau glitter-glitter ni. Berkelip-kelip mata. Dalam ni ada shimmers, mattes dan glitters yang akan buat wajah kita dengan pelbagai tekstur seperti mutiara, glitter dan kemasan matte. Kombinasi warna yang mudah digunakan dan sesuai dipakai dari siang sampai ke malam.

Sunrise & Moonrise! merupakan kerjasama Bunga Citra Lestari. Bunga Citra Lestari adalah penyanyi Indonesia yang telah menghiasi layar di seluruh Asia Tenggara. Dia juga ikon kecantikan dan fesyen yang memancarkan gaya, kecantikan dan kewanitaan.

Nak bagitau, baik korang dapatkan segera sebab sekaranga da diskaun 30% OFF + PENGHANTARAN PERCUMA. Pergi ke link Eye Pallete Sunrise Moonrise ,masukkan cart lepas tu
gunakan kod: BCL30. Kuantiti adalah terhad you alls..cepat, cepat, cepat...



Watercolor Cream Tint

Exclusive dari Althea Watercolor Cream Tint. Memnag nampak ekslusif dengan bentuk botol dia macam tu. Warna yang mempersona, mampu menyerlahkan bibir kita dengan formula pelembap gloss. Bold, berpigmen dan dilengkapi dengan kilauan yang cantik, liptik ini mengandungi asid hyaluronik dan squalene untuk mengelakkan bibir kering dari mengelupas, sesuai untuk membentuk di bahagian bibir dengan berus yang berbentuk tajam. Sangat padan dengan mana-mana jenis pakaian. Lipstik yang tahan lama.


Mempunyai 4 warna yang berbeza untuk memenuhi mood anda!
#01 Plum Cream
#02 Strawberry Cream
#03 Peach Cream
#04 Marron Cream

Dapatkan OFF 10% pada Tint Set Krim Watercolor yang dilengkapi dengan kotak hadiah istimewa! Boleh bagi hadiah  untuk rakan-rakan, keluarga, atau diri sendiri!



Flawless Creamy Concealer

Selalunya concealer ni pakai untuk bahagian mata, bahagian muka yang ada jerawat atau tompok hitam nak bagi hilangkan dekat muka. Ni merupakan produk eksklusif Althea makeup produk iaitu Flawless Creamy Concealer. Formula concealer ini dibuat dengan Aquaxyl untuk melembapkan dan memperbaiki kesihatan keseluruhan kulit, sementara sifatnya yang tahan lama memastikan ia tetap di wajah anda sepanjang hari

Dengan formula yang berkrim, mewah, concealer ini meninggalkan kulit yang kelihatan secara semula jadi tanpa cacat. Formula pelembap, berkrim, panjang memakai yang licin di atas kulit dengan kemasan lembut dan separuh matte.  Pakai sahaja nipis dan boleh tutup cela dekat muka.

Melembapkan dan meningkatkan kesihatan kulit dengan asid amino dan mineral.Dengan formula pelembap, concealer ini membuatkan kulit berasa kenyal dan terhidrasi sambil memberikan kulit dengan kemasan segar dan separa matte.

Aquaxyl diekstraksi dari birch sap, juga dikenali sebagai "ratu hutan". Ekstrak ini menghalang kelembapan daripada menguap pada kulit, meninggalkan kulit yang terasa terhidrasi dan selesa walaupun selepas beberapa jam.

Ada 4 warna iaitu
- A brightening pink beige #21 shade
- A warm ivory #21 shade for natural coverage
- A warm peach shade to suit skin tones between #23-#25
- A deeper yellow-based shade best suited for over #30


Spotlight Eyes Glitter

wah, makeup yang nad idam-idamkan sangat..Selalu tengok makeup tutorial orang buat glitter ni tau. Akhirnya dapat juga. Thank you Althea..Suka giler tau..Spotlight eye Glitter pakai di bahagian mata dan bawah mata, means dekat bahagian garis bawah mata. Jadi nampak so glitter gitu.

Kelebihan Eyes Glitter
- Produk glitter mata berkilauan
- Mudah dicampur untuk digunakan sebagai eyeshadow, datang dengan berus tepat untuk eyeliner
- Mengeringkan ke kemasan panjang

Mempunyai dua warna iaitu
- Gold Light
- Pink Light

COMPLEX MOISTURIZING NATURAL
Menghidrat di mata, formula ini dibuat dengan matriks gel pelembab yang memberikan sentuhan mata yang berkilauan.

SISTEM FITTING SUPER
Ia boleh dipakai lebih lama, takkan comot atau hilang apabila terkena peluh atau air.

Cara menggunakannya
- Sapukan pada penutup menggunakan aplikator
- Sapu perlahan-lahan untuk mengadun dan tunggu selama 3-5 saat untuk kering
- Sapukan ke garisan bulu mata bawah untuk solek gaya Aegyosal
- Campurkan dengan jari atau tunas kapas dan tunggu selama 3-5 saat untuk kering

Hah!!, murah je,


Skin Relief Spot Film Gel

Skin Relief Spot Fil Gel ni, pertama kali nad tengok. Apa yang nad baca, ia untuk merawat muka yang ada cacat cela. Rawatan zit-zapping ini adalah formula revolusioner yang digunakan secara tipis pada kulit sebelum mengeringkan ke kulit muka menjadikan ia licin, melindungi kawasan tersebut dan membolehkan solekan  diterapkan tanpa kesan. Formula anti-pencemaran Althea menawarkan perlindungan dan menenangkan kulit yang bermasalah yang disebabkan oleh alam sekitar

Ia mengandungi minyak pokok teh untuk merawat jerawat dengan cepat dan berkesan, sementara campuran Centella dan daun pinus mengekstrak kemerahan yang tenang, merawat jerawat semasa anda keluar. Katakan selamat tinggal kepada tompok-tompok jerawat yang sangat hambar dan hello untuk kulit tanpa cacat!

Berbentuk gel dan sangat ringan.

Kelebihan 
- Rawatan tempat jerawat yang kering ke lapisan nipis ke kulit
- Mengandungi minyak pokok teh, centella dan ekstrak daun pinus
- Meninggalkan kulit licin dan dilindungi, sesuai ketika memakai solekan.

Cara menggunakannya.
Memastikan kawasan kulit bersih sebelum permohonan. Picit dengan lembut untuk mengeluarkan sedikit produk, kemudian sapukan lapisan yang nipis ke kawasan yang disasarkan menggunakan jari atau aplikator anda. Biarkan kering sepenuhnya sebelum meneruskan dengan aplikasi solek.

Bahan-bahan utama
Minyak pokok teh - Mempunyai sifat antibakteria untuk merawat bintik-bintik jerawat
Ekstrak Centella asiatica - Melegakan kemerahan dan menguatkan kulit
Ekstrak daun pine - Kaya dengan antioksidan untuk memperbaiki dan menenangkan kerengsaan


Hah, nad dah terangkan semua produk ni, nanti nad buat tutorial makeup ye. Stay tune..hehee.Subscribed youtube kita www.youtube.com/nadiajohari , nad pun akan post dekat instaram www.instagram.com/nadiasamjohari

Kornag kalau nak usha barang apa dekat Althea, boleh ke website dia https://my.althea.kr/

SHARE 4 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2