hai assalammualaikum

Tips Muka Sentiasa Lembap dan Cerah, Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature Jawapannya

Tips Muka Sentiasa Lembap dan Cerah, Aqua Whitening Cream Hansaegee Nature Jawapannya - Walaupun nad seorang surirumah, jarang keluar, nad tetap jaga muka, tetap pakai basic skincare routine supaya muka sentiasa cantik berseri. Paling penting jangan lupa pakai moisturizer muka tau, sebab moisturizer tu la buatkan muka kita jadi lembap dan tak kering. Kalau korang ingat atau nampak moisturizer yang nad guna sekarang, moisturizer Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature, nad ada post dekat facebook dan instagram, pernah juga cerita  di blog, boleh tekan link SINI, memang dah jadi peneman setia nad sekarang moisturizer ni. Aqua Whitening Cream ni la rahsia yang buat muka nad sentaisa lembap dan cerah.

Aqua Whitening Cream, berasakan water drop


Kalau sebelum ni, nad kongsi berkenaan produk tu, kali ni nad nak share perubahan yang nad alami setelah sebulan menggunakan Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature ni.

Kulit semakin lembap dan Cerah
Kalau sebelum ni, nad memang jarang pakai moisturizer, sebab kebanyakan moisturizer buat muka jadi melekit dan berminyak. Tapi sejak pakai Aqua Whitening Cream, muka nad jadi lembap selalu walaupun cuaca panas terik. Muka dah tak kering dan makin bertambah cerah. Aqua Whitening Cream ni jenis water drop, bila sapu je akan keluar titisan air. Titisan air tu la yang membuatkan muka lembap selalu, dan ia meresap dengan lebih cepat dan tidak melekit.

Muka makin anjal dan glowing

Bila nak keluar, nad tak lupa sapu Aqua Whitening Cream, bagi memberi pelindungan kulit muka dari cahaya matahari. Nak keluar menghadap cuaca panas terik  pun dah tak risau.

Kulit jadi glowing dan anjal
Dengan kandungan Niacinamide; penggunaan konsisten bukan saja dapat melembapkan kulit, ia juga dapat mengembalikan keanjalan kulit dengan mencegah penuaan. Memang setiap hari, nad akan sentuh kulit muka nad, perempuan biasalah, kalau kulit dah cantik nak sentuh je..hehe. Nad rasakan kulit nad bertambah lembut dan tak kasar. Bila muka dah lembap ni, memang dia buat muka makin anjal dan glowing. Kalau sebelum ni, nad buat video pun teragak-agak, tapi sekarang, nak video untuk tutorial makeup ke, atau apa-apa la tanpa pakai makeup pun confident giler..hehee.

Jerawat hilang dan tiada kesan parut
Bestnya, Aqua Whitening Cream ni,juga mampu merawat kulit muka kita. Kandungan ekstrak herba dalam bahan produk ini berupaya membaikpulih dan merawat masalah kulit kering, tona tidak sekata, kulit radang sebab sunburn atau kulit sensitif yang kemerah-merahan (redness).

jerawat, kemerahan hilang sedikit demi sedikit

Haritu, tiba-tiba je jerawat keluar, mungkin nad tertekan, yela dengan kerja, dengan anak lagi dan tak cukup rehat. Nad memang sentiasa pakai Aqua Whitening Cream ni sebab ia juga berfungsi untuk merawat. Setiap hari tak kira siang dan malam nad pakai aqua ni, dan tak sangka, jerawat yang ada ni mengecut dan hilang tanpa meninggalkan bekas pun..seronok giler..yela selalu kan kalau ada jerawat, mesti tinggalkan parut..

Aqua Whitening Cream sebagai asas makeup

Aqua Whitening Cream Sebagai Asas Makeup
Kalau sebelum ni, nad keluar, mesti pakai makeup tebal-tebal sikit, semenjak pakai Aqua Whitening Cream, setiap kali keluar, sebelum makeup, nad akan apply dahulu Aqua Whitening Cream ni jadikan dia sebagai basic makeup. Selain nak lindung kulit  kita dan bagi lembap, Aqua Whitening Cream mampu buat makeup kita tahan lebih lama. Muka pun nampak cantik je, makeup sekata je dari pagi sampai ke malam.

Krim berwarna putih yang ringan dan tidak melekit

Titisan air yang keluar akan meresap ke dalam kulit 

Kandungan utama Aqua Whitening Cream :
Camellia Japonica Seed Oil
- Non-comedogenic; tidak menghalang liang pori, merawat kekeringan dan kerosakkan kulit kerana sunburn atau redness (kemerah-merahan) dengan menyalurkan kelembapan jauh ke dalam lapisan kulit wajah
- Niacinamide (juga dikenali sebagai Vitamin B3)
Membaiki tona kulit wajah dengan mencerahkan, membersih dan menganjalkan semula kulit kau orang. Kesan ini dirumuskan dengan ekstrak herba yang memberikan penembusan jauh ke dalam kulit, so kulit kau orang tampak lebih berseri !

Bahan utama lain: Water, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasiloxane, Glycerin, Pinus densiflora leaf extract, Sodium chloride, Angelica acutiloba root extract, Cnidium officinale root extract, Paeonia albiflora root extract, Rehmannia chinensis root extract, Prunus armeniaca (Apricot) kernel oil, Betaine, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, DMDM Hydantoin, Perfume, Gardenia florida fruit extract.

Banyak Kebaikan Aqua Whitening Cream

Fungsi dan Kebaikan Aqua Whitening Cream:
- Memberi kesan kelembapan yang tinggi ke kulit sepanjang hari
- Segarkan semula kulit - Kulit anda berasa sejuk & lembut
- Kawalan lebihan minyak / sebum
- Pemutihan kulit
- Menghidratkan kulit anda.
- Meningkatkan nada kulit yang tidak sekata
- Mencerahkan nada kulit
- Menenangkan kulit sensitif dan kulit yang kukuh
- Pembaikan kemerahan dan kulit terbakar yang rosak
- Bahan semulajadi, tumbuhan, menenangkan kulit
- Boleh digunakan pada waktu pagi sebelum memakai make up
- Digunakan waktu pagi dan malam

Untuk pengetahuan korang, produk Hansaegee Nature yang berasal dari Korea ini telah lama berada di Malaysia tau. Kebanyakan produk mereka banyak mendapat feedback positif. Nad pakai ni pun sebab nampak feedback kawan-kawan. Nad pun share la pengalaman dan perubahan nad alami ni dekat korang pulak. Setiap skincare yang kita guna mestilah dipakai sekerap mungkin dan konsisten kalau nak hasil yang memuaskan. Memnag nad syorkan moisturizer ni dekat korang.

Hansaegee Nature

Untuk Matlumat Lanjut :
Company name: Hansaegee Nature
Website: www.hansaegee.com/shop
IG page: https://www.instagram.com/hansaegeenature/
FB page: https://www.facebook.com/HansaegeeNature
Youtube page: https://www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia





SHARE 24 comments

Add your comment

  1. Wow this cream looks really moisturising with sun protection too! No wonder you look prettier

    ReplyDelete
  2. Nampak menarik. Tak pernah dengar jenis macam ni tau. Dia bertukar jadi titisan air gitu. Boleh la try. Baru ni kita try cleanser dia. Best. Muka berminyak boleh okay.

    ReplyDelete
  3. Hari2 dok tgk orang review best hansaegee ni. Nak try juga lah nanti.

    ReplyDelete
  4. Patutlah semakin berseri dan glowing ajeee...

    ReplyDelete
  5. amboi nilah rahsianya kulit muka berseri2..xblh jadi ni..kna guna jgk ni..:)

    ReplyDelete
  6. Patutlah cantik je kak nad, ni rupanya kak nad Pakai.

    ReplyDelete
  7. menariknya produk ni..murni cukup suka kalau pakai cream yang senang meresap kedalam kulit dan memberi effect lembab pada kulit muka..serius nampak muka nad berseri2

    ReplyDelete
  8. Wahh, texture dia memang nampak light je kat kulit. Boleh masuk list, memang saya tengah cari pelembap muka ni.

    ReplyDelete
  9. I read many good reviews about this cream, but i have not try it yet. Will check it out.

    ReplyDelete
  10. Saya memang tengah cari produk untuk keep skin hydrated. Nak try juga la. Looks good.

    ReplyDelete
  11. Nampaknya aqua cream ni mmg bagus utk melembapkan kulit ni! Nak order macam mana?

    ReplyDelete
  12. Nampak perbezaannya.. cantik dan lembab jer kulit wajah Nad.. nampak segar, Bonde pon nak cubalah aqua cream

    ReplyDelete
  13. cantiknya kulit nampak glowing dan berseri. airah dari haritu nak try yang ni tapi tak beli2 lagi

    ReplyDelete
  14. Ada baca review produck ni mmg positive... kira bagus dan sesuai untuk kulit org malaysia jugak.. nampak beza kulit nad nampak fresh dan moist

    ReplyDelete
  15. Nampak makin cantik dan sihat kulit Nad. Best la produk ni, akak pun teringin nak cuba.

    ReplyDelete
  16. Bagus ya produk aqua ni. Btw thanks atas tips yang diberikan sis

    ReplyDelete
  17. Hah bab bab mengurangkan jerawat ,parut jerawat ni yang mimi suka .Cerah tuh xkisah sangat.yang kisah jerawat dan parut .Kalau tumbuh jerawat mesti ada parut tau. Stress dibuatnya Nampak gaya kena beli ni jugak

    ReplyDelete
  18. Betul. Moisturiser memang membantu kurangkan masalah jerawat. Guess why. Bila kulit muka kering, otometik ia akan kuarkan minyak lebih banyak. Minyak berlebihan tu la penyebab jerawat. So keep your skin moist and hydrated all day can reduce acne problem

    ReplyDelete
  19. Tak pernah lagi cuba produk ni, tapi tgok pada review ramai yang kata bagus. Bolehlah sis cuba nanti

    ReplyDelete
  20. This cream looks really amazing with its awesome moisturizing ability plus sun screen protection which will of course be a boon for women.

    ReplyDelete
  21. I read many good reviews about this cream. I have not try them personally yet, will check out it out. Thanks

    ReplyDelete
  22. Thanks for your review and Sharing :)

    ReplyDelete
  23. yaa best sgt.. i pakai jugak... terbaik

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2