hai assalammualaikum

Oniey Beauty Treatment Rawat Masalah Kulit Sensitif - Tanya la pada sesiapa pun tak kira lelaki atau perempuan, pasti mereka inginkan kulit yang cantik, sihat dan flawless. Wajah yang sempurna menjadi dambakan semua orang. Sebab itu kecantikan memang tidak dapat dipisahkan dalam diri kita, demi untuk keyakinan diri. Tapi, kita juga tak lari daripada masalah kulit, disebabkan persekitaran yang kotor, faktor pemakanan dan tekanan, salah pakai produk atau apa sahaja.

Nad juga pernah mengalami masalah muka yang teruk. Tiba-tiba je muka naik jerawat, dan kulit makin sensitif. Lagi kalau tersalah pakai produk atau kulit muka tak sesuai dengan produk tu, memang lagi bertambah teruk. Sejak tu nad berhati-hati memilih produk. Kalau sebelum ni, nad cuma pakai pencuci muka sahaja, takda pakai produk lain. Tapi, bila nad baca mengenai kecantikan, baru tau, bahawa kita patut pakai produk mengikut langkah yang betul dan antara produk yang patut ada dalam senarai ialah serum dan pelembap.

Serum dan moisturiser, merupakan barang skincare yang perlu dipakai. Serum dipakai sebelum moisturiser. Semenjak tahu serum memang bagus untuk menangani masalah kulit, terus nad pakai. Serum ni bagus sebab dia meresap terus ke dalam kulit. Selepas sapu serum, bolehla sapu moisturizer melembapkan kulit.


Oniey Beauty Treatment ; Acnex Serum Dan Lifting Moisturizing Cream Rawat Masalah Kulit Muka Sensitif

Nak kulit cantik, mestilah kena pilih produk yang betul. Macam nad, kulit sensitif, selalunya nad akan cari produk yang ada bagitau ia dapat merawat jerawat, parut , kulit berminyak dan lain-lain. Kalau setakat nak putih memang tak gunala. Ni nad nak kongsi produk yang dapat merawat kulit sensitif. Korang pun boleh cuba. Produk Oniey Beauty Treatment. Dalam satu kotak ada dua jenis iaitu Acnex Serum dan Lifting Moisturizing Cream. Produk ni sesuai untuk kulit sensitif, kering, berminyak dan jeragat.

Oniey Beauty Treatment Acnex Serum 15 mL

Acnex Serum menggabungkan herba cina teknologi kosmetik barat, gel yang dapat melegakan jerawat, mehilangkan kulit hitam dan sel kulit mati, mengawal pertumbuhan kuman, melegakan haba dan penyingkiran untuk menghalang rembesan minyak yang berlebihan, pori-pori tersumbat yang jelas, keluarkan jerawat dan bengkak.


Bahan yang terkandung dalam Acnex Serum ialah Witch Hazel, Niacanamid ( VIT B ), Ekstrak Cendawan dan Asid Glycolic, Ekstrak bunga Calendulla officinalis dan Ekstrak akar arctium majus.

Witch Hazel
- merawat jerawat
- merawat lebam dan parut
- mencerahkan sekeliling mata
- melegakan sunburn
- merawat kegatalan dan gigitan serangga
- melembapkan wajah dan mengawal minyak

Niacanamid ( VIT B )
- mengatasi Pigmentasi
- mengawal Pengeluran Minyak
- mengatasi penuaan pada kulit
- pudarkan Kesan Jerawat
- membersihkan / Mengecilkan pori pori

Ekstrak Cendawan
- megandungi astrigen & pelembap bantu kecilkan saiz pori , menganjalkan kulit dan memperbaiki tekstur tona kulit baik untuk kulit sensitif serta membantu mengawal pengeluaran minyak pada kulit wajah sehingga kulit tidak sensitif dan tiada lagi jerawat

Ekstrak bunga Calendulla officinalis
- mengatasi jerawat
- mengatasi iritasi kulit
- menjaga kelembapan kulit
- mencegah penuaan

Ekstrak akar arctium majus
- akar Burdock mampu merawat masalah kulit seperti jerawat dan psoriasis.. Ia mengandungi
ciri-ciri antikulat dan antibiotik.. juga membantu melawan bakteria yang menyebabkan
jerawat..juga membunuh bakteria dan melindungi terhadap ketidakseimbangan kulit muka..

Asid Glycolic
- mencerahkan kulit
- meratakan warna kulit
- membersihkan dan mengecilkan pori-pori
- menghaluskan kulit
- memudarkan bekas jerawat
- melawan tanda-tanda penuaan pada wajah


Acnex Serum ni bentuk dalam botol dan penutupnya jenis pump. Mudah digunakan. Nad suka jenis yang macam ni. Boleh ambil ikut banyak mana kita nak. Tapi, selalunya serum ni sedikit sahaja pakai, dah boleh sapu seluruh wajah.


Oniey Beauty Treatment Lifting Moisturizing Cream 20ml

Lifting Moisturizing Cream, cream yang mengandungi kandungan yang sangat baik dari mutiara laut hyaluronic acid emulsion,yang dapat melembapkan kulit, memberi keanjalan kulit, dan kulit akan segar selalu.

Dihasilkan dari Ekstrak bunga matahari, ekstrak oren, Ekstrak Apple dan Ekstrak Biji Anggur. Menarik kan, produk dihasilkan daripada buahan dan bunga ni. Kita pun tau, produk alam semulajadi ni memnag best..hehee..



Kelebihan Oniey Beauty Treatment Lifting Moisturizing Cream

Ekstrak Bunga Matahari
- membantu mempertahankan kelembapan kulit
- mengandugi vitamin  E
- megatasi jerawat
- antioksida iritasi pd kulit sesuai untuk kulit sensitif
- membantu menigkatkan kelembapan kulit sesuai untuk kulit kering dan berminyak

Ekstrak Orange
- mebersihkan kulit kulit mati
- merawat luka
- merawat kulit kering
- mencerahkan kulit
- megecilkan liang ling pori

Ekstrak Apple Stemcell
- mengalakkan pertumbuhan sel kulit baru dan membaiki
- epidermis lapisan kulit luar serta memgurangkan kedutan pd kulit
- bertindak sebagai anti penuaan bantu menjadikan kulit lembut gebus licin anjal serta sentiasa lembap segar dan bermaya .
- memudarkan parut jerawat dan jeragat
- menghilangkan lingkaran bawah mata
- mengurangkan blackhead dan whitehead

Ekstrak Biji Anggur
- melembapkan kulit wajah dan meningkatkan kolagen secara alamai membantu atasi kedutan serta mencerahkan kulit menghilangkan flek hitam di wajah.


Kalau tengok tekstur dia macam gel dan bila disapu dia macam bertukar menjadi cecair. Muka pun jadi lembut dan lembap je.



Cara menggunakan produk Oniey Beauty Treatment

Selepas cuci muka, ambil 2 ke 3 titis dan sapukan ke muka kemudian buat urutan membulat supaya dapat melancarkan peredaran darah serta mempercepatkan resapan ke dalam kulit. kemudian gunakan lifting moisturizing cream dan ratakan keseluruhan wajah untuk mengkalkan kelembapan wajah.


Hah, senang kan dua produk sahaja boleh selesaikan masalah kulit sensitif korang. Produk ni boleh digunakan bukan hanya untuk wanita, malah lelaki pun boleh. Yang penting kena pakai konsisten ye.



Satu lagi, hah yang ni korang tak perlu risau, produk Oniey Beauty Treatment ni selamat digunakan sebab kedua-dua produk ini telah pun berdaftar dengan NPRA ( Bahagian Regulatori Farmasi Negara ).Korang boleh semak sendiri di https://www.npra.gov.my ( Pilih bahagian cosmetic dan masukkan nama produk ).




Kalau korang yang ada kulit sensitif, kering, berminyak dan jeragat, dan mencari produk yang sesuai denagn kulit muka korang, boleh cuba Oniey Beauty Treatment ni. Korang boleh dapatkan di
Facebook pagehttps://www.facebook.com/OnieyBeautyHQ/
Instagramhttps://www.instagram.com/onieybeauty_hq/
Contact: Wasap no 0135927431
SHARE 20 comments

Add your comment

  1. ingredients Oniey serum ni nampaknya semua berkualiti yang mana ia memang makanan kepada kulit wajah kita ni.. Mesti hebat kesan penggunaan

    ReplyDelete
  2. Firstly ada approval dari KKM ni lega la kalau nak gunakan. PArt leh cerahkan keliling mata tu menarik perhatian. Sat nak usha la.

    ReplyDelete
  3. Macam best semua ingredients dia. Terbaik. Ada approval skali tu

    ReplyDelete
  4. Banyak sungguh produk di pasaran sekarang kan. Apa pun ini satu alternatif bagi mereka yang masih belum jumpa produk sesuai kulit muka. Jadi bole cuba yang ini pula ya.

    ReplyDelete
  5. patut la sis sentiasa kelihatan muda remaja ! hehe wow menarik la i suka sbb die bole kecilkn pori!! huhu bole cuba ni

    ReplyDelete
  6. Paling penting bagi Rawlins adalah ianya selamat dan sesuai dengan kulit Rawlins yang super sensitif nie. Now dah tau dah rahsia kecantikan sis dah.

    ReplyDelete
  7. Wow!!!!!!! Nice nyer packaging dia. Semoga product nie lake la nanti. Good luck.

    ReplyDelete
  8. Bestnya product ni! Next time saya punya dah habis saya akan try this product! Thanks for sharing~

    ReplyDelete
  9. serum sgt bagus untuk kulit. memang nak2 masuk usia sy yg dah nk dekat 40 ni mmg amat memerlukan ini. terima kasihawak

    ReplyDelete
  10. Menarik serum ni sbb khas utk acne juga... Kita pun tengah cari serum skrg ni

    ReplyDelete
  11. Patutlah kulit makin mulus dan tulus hehehe awet muda dengan produk Onie ni rupanya kita nak juga lah almaklumlah dah meningkat usia kena guna produk tambahan hehehehehe pekat serum ok nice...

    ReplyDelete
  12. This looks like a promising and effective product with approval from KKM. Safe to use for everyone

    ReplyDelete
  13. Wah. Dpt merawat jerawat. I like. Sakit tk guna produk ni ? Dlm seminggu boleh nampak kesan tak agak2?

    ReplyDelete
  14. Dulu kita pun x jaga sgt. Lately baru ada kesedaran nak ambik tau psl produk skincare sbb rasaa kulit dah kusam sgt. Huhu.

    ReplyDelete
  15. Teringat pengalaman kaknie sendiri dulu.. Pernah guna produk timbang kilo. Mula2 memang licin mulus kulit. Bila kaknie tau produk tu ada chemicals bahaya, kaknie stop. Terus breakout sgt jadinya.. Sampai kaknie rasa malu nak gi keja. Yela bos pun siap tegur pasal muka kaknie huhu

    ReplyDelete
  16. wah bolehlah cuba lepas ni. untuk lelaki boleh tak? kalau tak boleh, hmmm, bolehr ecommend produk ni dkt family jugak. yang penting produk ni terbukti halal dan selamat.

    ReplyDelete
  17. Cantiknya packaging dia mnimalist. Tak pernah dengar brand ni nanti nak cuba la

    ReplyDelete
  18. nampak okei dengan bahan yang dibuat tu. dengan kelulusan KKM tu lebih menyakinkan. apa pun kena try pakai sendiri.

    ReplyDelete
  19. SERUM TU CAM BEST JERRR...NAK CUBALAH SEBAB LATLEY NI KULIT RASA DRY SANGAT...PAKAI MEKAP PUN TAK HELOKK SEBAB SKIN ADA PROB

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2