hai assalammualaikum

PKPB Di Selangor, WP Kuala Lumpur Dan Putrajaya Bermula 14 Oktober - Baru update berkenaan PKPB di Klang, tiba-tiba harini dapat tau, PKPB di Selangor, WP Kuala Lumpur dan Putrajaya bermula 14 Oktober. Adeh!! Nampak tak, baru sahaja kita nak rasa nikmat bebas, walaupun tak sepenuhnya bebas, tapi bolehla bergerak ke sana sini tapi ditarik semula. Penat kita sebagai rakyat patuh SOP ni semua. Jangan pentingkan diri sendiri pada yang bersalah tu. Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) ni bermula dari 14 Oktober sehingga 27 Oktober. Walaupun dua minggu sahaja, tapi beri kesan mendalam juga ya.
 



Makin hari,kes makin meningkat. Sebelum ni angka dah hampir sifar, kemudian kes di Sabah, makin lama makin meningkat dan merebak di seluruh negeri. Boleh dikatakan setiap negeri ada kes covid ni dah. 
 
Sebanyak 98 kes sedang dirawat di ICU dan 29 kes memerlukan bantuan alat pernafasan. Hari ini mencatatkan 563 kes baru dengan Sabah antara yang tertinggi seterusnya Pulau Pinang dan Selangor.
 
109 kes sembuh dan discaj dilaporkan hari ini. Ini menjadikan jumlah keseluruhan kes sembuh adalah sebanyak 11,022. Dukacita dimaklumkan terdapat 2 kes kematian dilaporkan hari ini. Kes ke 158 adalah warganegara dan berusia 85 tahun manakala kes ke 159 pula adalah bukan warganegara berusia 48 tahun.
 
Mungkin ada yang lupa, apa pantang larang Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat ni. Ni nad kongsikan sedikit.
 


 

Perkara yang dibenarkan dan tidak dibenarkan semasa PKPB

Jadi, kita duduk rumah jela, tengah fikir nak buat apa ni..huhu.

Paling sedih, ada yang perniagaan baru nak up, sekali kena PKPB semula, jiwa down terus. Kesiannya diaorang ni. Bukan semua orang senang ye.

Ya Allah, semoga dipermudahkan urusan kita semua.
SHARE 2 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2