hai assalammualaikum..

Beli varang Hantaran Bersama Bakal Mak Mertua - tetiba teringat dekat arwah bakal mak mertuaku..sebelum ni nad ada wat entry pasal arwah mami.. "Tiada Panggilan Mami Lagi Bagiku"...bila tengok gambar kami berdua seperti ibu dan anak..dalam keluarga tunang nad, hanya ada tiga beradik lelaki..tiada perempuan..so bila nad bersama arwah mami (panggilan yang sepatutnya ku panggil ) nad akan anggap nad ni macam anak perempuannya..dan bukan sebagai menantu..sedih, pilu semua ada..nad ni kuat berangan..so bila bersama dengan arwah mami nad akan pikir " oo lepas ni aq leh shoping dengan dia selalu..dah de teman kat kuala lumpur "..ooo lepas ni aku leh belajar masak dengannya"..oo "lepas ni aq leh bersuka..bergumbira dengan mulut kitaorang berdua ni yang kepoh "..." oo lepas dia boleh main dengan cucu dia..makin meriah keluarga ".." oo lepas ni leh ajar dia berfacebook "..tapi semua ni tak sampai hajat...

Pilihan kami berdua

sebelum tunang..kitaorang kerap shoping bersama dekat nilai..tu la port untuk arwah mami bershoping untuk majlis anak kesayangan dia..sebab kat situla dia beli baju nikah kami..sebelum ni arwah mami dan jejaka mafia dah pergi dulu beli baju nikah..tapi nad tak tau plak jejaka mafia pilih biru..so masa kali kedua pergi (masa tu nad ikut gak)..nad tengok baju nikah jejaka mafia pilih warna biru..memangla nad suka warna biru tapi tak semestinyer semua biru bagi and nikah adalah sesuatu yang suci so masa  nikah nad nak kan sesuatu yang bersih..nasib baikla nad ikut..so nad tukarlah baju tu dengan warna krim ala-ala putih..masa tu mintak la pendapat arwah mami..mami pun setuju dengan nad...haha..biasalah menantu kesayangan..tengokla lagak kami yang sibuk memilih..

Banyaknya pilihan

still tengok warna biru...hahahhaa..tapi takleh..sebab baju kawin masa sanding nant rasanya baru warna biru..better nikah amik yang suci..bersih..yela nikah kan..takkan nak amik yang terang-terang plak...

Bakal menantu yang senget

kalau tak nampak sila tekan untuk pembesaran..hehee..nad saja create..arwah mami tau nad suka warna biru...hahaa..masa ni memang shoping untuk barang tunang...sempat jugakla bershoping dengan mami..walaupun time ni mood tengah tak elok disebabkan perangai jejaka mafia..grrrrrrrr...

al-fatihah untuk arwah mami..semoga kau tenang disana..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

9 comments so far,Add yours

  1. al fatihah.. moga roh nya dirahmati :)

    ReplyDelete
  2. sabar ye nad..kadang2 yang kita rapat tu la yang pergi dulu..yang kita sayang2 tu la yang tinggalkan kita cepat tnpa kita dapat buat semua yang dirancang..

    ReplyDelete
  3. ena pula rasa nak menangis.. hurmmm.. Al-Fatihah untuk arwah.. sabar ye kak nad ned nud

    ReplyDelete
  4. alfatihah utk arwah mami.... doakan dia selalu ye.....

    ReplyDelete
  5. sabar ye nad....moga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg Dia kasihi.amin

    ReplyDelete
  6. Sedihnyaa. :( Al-fatihah untuk arwah mami awak. Moga ditempatkan dalam kalangan orang2 yang beriman & beramal soleh~

    ReplyDelete
  7. al-fatihah buat arwah ibu mentua nad...

    ReplyDelete