hai assalammualaikum

Cara Buat Permohonan Baru Bantuan Prihatin Nasional ( BPN ) - Haritu 1 april, kita dah boleh semak Bantuan Prihatin Nasional sama ada kita lulus atau tidak. Kalau yang sebelum ni pernah menerima BSH atau mempunyai nama di LHDN, tu dalam kategori dah lulus dan tak perlu buat permohonan. Korang duduk diam-diam lepas cek ye. Tapi bagi yang tiada dalam rekod, macam nad ni, memang tak dapat BSH, dan tiada rekod, bolehla buat permohonan baru. Meh nad tunjuk caranya.

Cara Buat Permohonan Baru Bantuan Prihatin Nasional (BPN)

1 April, memang website hang, biasala, orang tak sabar nak cek lulus ke tidak. Siapa taknak bantuan tu kan. Dengan bantuan tu la dapat menampung sikit perbelanjaan yang ada untuk keluarga. Yela, tak kerja, lagi kami berdua kerja sendiri, gaji bukan bulan-bulan. Gaji dapat bila ada kerja je. Jadi, memang kene mohon Bantuan Prihatin Nasional ni. Masa dibuka tu memang lambat la loading, nak tunggu berapa jam, lepas LHDN buat sistem dia semula, pada 2 dan 3 April, 4 April nad buka, hah laju terus.

Sebelum tu, memang lambat loading tapi nad tetap buat dan lepas sampai dah isi borang, tapi masalah pulak dia nak pasangan punya no akaun bank semua. Masalahnya di situ pasangan nad takda akaun bank, jadi tak lepas. Tapi lepas sistem dia buat balik, nad cuba isi semula, kot dia dah ubah tentang akaun pasangan, yes, betul, sistem takde tanda merah ( * ) ni dengan akaun pasangan. Mungkin sebab yang mohon dah ada nombor akaun cukupla kot kan. Lega..setel nad dah, permohonan pun dah diterima.

Ok ni cara untuk memohon BPN


Tekan link https://bpn.hasil.gov.my .Akan keluar seperti dalam gambar


Masukkan No IC nak tau korang lulus atau tidak atau tiada dalam rekod . Isi juga captcha dia nak tu.


Macam and tiada dalam rekod, terus tekan kotak biru tulis Permohonan Baru tu. Terus dia keluar apa yang perlu di isi.



Isilah details kita semua, dari nama, no IC, tempat tinggal, tarikh lahir, no akaun, semuala.


Pastu pilih sama ada bujang, kahwin atau bercerai. Macam nad, kahwin, tekan kahwin akan keluar pulak isi, Nama Pasangan, No IC pasangan dan no akaun. Tapi pasangan takda no akaun, boleh biarkan.

Pastu dia keluar juga bilangan anak.


Pastu dah siap, terus tekan hantar. Pastu nanti akan keluar suruh tick mengatakan semua data kita bagi tu betul. Tick jela.


Dia akan cakap Permohonan telah berjaya dihantar. Lepas tu bagi pilihan nak daftar atau tidak untuk log masuk. Nad tekan daftar.


Pastu dia suruh isi kata kunci keselamatan. Isi la yang korang senang ingat. Tak ingat pun nanti tulis dekat buku.


Pastu dia bagi 5 soalan. Hah isi la mana-mana. Kene ingat. Tak ingat boleh je ss atau tulis dekat buku.


Lepas dah siap jawab 5 soalan, buat pulak kata laluan. Kata luan kene ada huruf besar, huruf kecil, nombor dan simbol


Hah pastu dah siap, korang dah boleh login BPN untuk cek. Hah ni dia permohonan dah diterima. Jadi tunggu jela ye macam mana. Harap dapatla.


Duit akan dapat April dan Mei. Memerlukan sanagt duit ni untuk beli barang dapur semua. Takut sampai ke raya kang PKP ni..huhu..


SHARE 1 comment

Add your comment

  1. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2