HARI APRESIASI TABIKA KEMAS FARIZA

in , , by Nadia Johari, 13:06:00
 hai assalammualaikum

Hari Apreasasi Tabika Kemas Fariza - Pejam celik pejam celik, tak sangka dah bulan December. Maka berakhirla persekolah untuk Fariza. Inga lagi betapa terujanya, gembiranya dia bila masuk sekolah, dapat jumpa kawan, dapat belajar dengan cikgu. Pagi bangun dengan penuh semangat nak pergi sekolah. Ingat apa yang cikgu ajar.

Lagi teruja maknya, bila anak masuk sekolah dan dapat buat aktiviti sekolah. Kalau tak muka mak dan adik jela Fariza kene hadap. Lagi teruja maknya bila dapat tau banyak aktiviti sekolah yang akan dibuat. Tak sabar nak tengok perkembangan anak bila dia sekolah ni.
 

Tapi apakan daya, tiba-tiba kes covid muncul. Fariza hanya dapat dua bulan sekolah kemudian terpaksa duduk rumah. Itu pun demi keselamatan anak-anak. Kene kuarantin dekat rumah dari bulan 3 sampai bulan 5, tak silap la. Lupa dah. Lepas tu dibenarkan sekolah semula secara bergilir-gilir pada 1 Julai. Tu pun buat hati Fariza gembira.

Kemudian terpaksa lagi duduk rumah, tak perlu sekolah disebabkan kes covid meningkat. Sedih hati Fariza, maknya pun sedih. Baru nak belajar dunia luar dah disekat. Jadi sepajang dirumah, cikgu bagi kerja sekolah juga melalui whatsup. Alhamdulillah, semua kerja Fariza buat. 



Dan Hari Rabu kelmarin Hari Apresiasi Sekolah Tabika Kemas Fariza. Maknanya dah habis sekolah untuk tahun ni. Cikgu dah siap buat lawa-lawa untuk anak murid bergambar.

Datang, ambik gambar dengan cikgu, borak-borak sekejap, terus balik. Tak dapat lama-lama. Mungkin kalau takde covid, macam-macam aktiviti buat. Terima kasih cikgu, didik Fariza dan anak murid lain walaupun sekejap. Tahun depan jumpa lagi. Harap tahun depan dapat sekolah full. Tahun ni dapat buat gotong royong sekolah bersama-sama je.



Mama Siti, pembantu Tabika. Suka panggil Fariza si techik.. Hehee. Yela anakku kecil sangat. Fariza pun suka Mama Siti. 



Ni kawan Fariza, Sherina nama dia. Duduk sama dalam kelas. Tapi dah lama tak jumpa, muka masing-masing masam.. Ehhehe.. Macam blur.. Yela kenal beberapa bulan je. Tapi ingat nama.. Hehehe.. Malu-malu la tu.



Kenangan anak sekolah untuk tahun 2020 ni. 
SHARE 1 comment

Add your comment

  1. MOga-moga tahun depan akan lebih baik dan lebih banyak aktiviti untuk semua si kecil.

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS