Alhamdulillah, mak ayah dan suami selesai cucuk vaksin dose kedua

 hai assalammualaikum

Alhamdulillah, Mak Ayah Dan Suami Selamat Cucuk Vaksin Dose Kedua - Senang hati bila orang tersayang dah selamat cucuk vaksin kedua. Dengan keadaa sekarang yang makin teruk, dengan datangnya varian baru, Delta, memang menakutkan kita semua. Sekarang, semua orang berlumba nak dapatkan vaksin. Ya,walaupun vaksin tak boleh halang virus 100%, tapi ni salah satu ikhtiar kita untuk elakkan dari terkena virus dengan lebih teruk.

Tak kisah la dapat vaksin apa pun, Astrazeneca ke, Pfizer ke, Sinovac ke,semua sama je buat masa sekarang. Tak payah nak memilih sangat untuk pilih vaksin apa. Penting kita cuba untuk elakkan dari terkena virus covid. Lagi-lagi orang tua, memang kena beri perhatian. Diaorang dari golongan mudah dijangkiti. Sebab tu cepat-cepat daftarkan mak ayah. Alhamdulillah dapat awal dan selesai dose kedua.

Macam mak ayah memang takkan dengar orang lain cakap. Yela, ayah takda telefon, mak pulak telefon 3310. Memnag takda masa nak dengar pasal antivaksin, pasal benda mengarut ni. Apa yang anaknya buat terbaik, mak ayah akan ikut. Lagipun diaorang tau covid ni memang bahaya. Mak ayah memang tak cakap banyak, terus onzz je..hehee.


Ni la mak ayah nad. Ayah dekat tempat lain, mak dekat klinik kakak. alhamdulillah, dose pertama diaorang ok, dose kedua pun diaorang ok. Takde demam ke apa. Syukur alhamdulillah.


Ni suami kita pulak, alhamdulillah lengkap dah dua dose cucuk vaksin. Ketua keluarga lagi kena berjaga-jaga, dia la keluar masuk beli barang semua. Syukur la dia dapat dose kedua juga. Suami dapat dekat klinik.

Nad esok baru dapat dose kedua. Harap takdala simptom apa-apa lepas ambik dose kedua. Harap macam dose petama juga, ok je badan ni, cuma lenguh jela. Tapi cucuk kancing gigi masa pregannt lagi sakit oo, lagi tangan tak boleh bergerak. Ni ok lagi, lenguh boleh bergerak.

Semoga covid berlalu cepat..

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

0 comments so far,add yours