Articles by "emas"
Showing posts with label emas. Show all posts
hai assalammualaikum
 
Pakej Menabung Emas Kedai Emas Hajjah Halijah - Siapa tak suka dengan rantai, gelang, cincin emas ni uii!!, bila nampak boleh rambang mata tau!!.  Sejak akhir-akhir ni, nad nampak ramai kawan-kawan beli emas, ada yang kecil, ada besar, fuh!! nad tengok sendiri pun merelip mata ni ha. Nak beli emas ni, kalau ada duit, dan rasa nak beli, beli je. Memang tak rugi beli emas ni, boleh sampai ke anak cucu boleh guna. Harga emas pulak makin lama makin tinggi.
 
Emas ni sekurang-kurangnya kita kena ada tau, sebab emas ni bukan sahaja untuk dipakai nampak cantik, boleh disimpan dan boleh jadi pelaburan jangka masa panjang. Teringat, posting dekat media sosial, lepas PKPP akibat covid, ramai berpusu ke kedai emas. Bila waktu kecemasan ni, emas boleh ditukar menjadi wang. Sebab tu emas ni penting. 
 
Pakej Menabung Bersama Kedai Emas Hajjah Halijah

 
Pentingnya simpan emas
 
1) Emas adalah alat penyimpan nilai wang anda, nilainya adalah fleksible. Walau ada masanya nilai emas menurun, namun tidak selamanya ia akan terus menurun sebaliknya bila tiba masa nilainya akan kembali naik dah kukuh.
.
2) Atasi masalah inflasi, dengan kepelbagaian kos hidup yang semakin meningkat, nilai yg ada pada wang akan mengalami pengecilan pada nilainya kerana kuasa beli pengguna yg semakin hari semakin jatuh.
.
3) Emas merupakan pelaburan yang terbaik utk masa depan seperti pendidikan, perniagaan, perkahwinan, umrah & haji. Kerana nilai Emas adalah seiring dengan perubahan masa dan zaman (kalis inflasi).
.
4) Mudah utk dicairkan menjadi wang pada bila-bila masa terutama bila mengalami waktu kecemasan dan nilainya mengikut harga semasa pasaran emas seluruh dunia.
.
5) Aset yang mudah utk diselamatkan terutama apabila berlaku bencana alam. Dari sifat fizikal emas yang tahan lasak dan tidak mudah dileburkan oleh suhu.
 
Sekarang, emas yang nad ada pun pemberian dari mak dan suami masa kawin, tipula taknak tambah lagi kan..hehee. Sekarang ada dua orang anak perempuan, untuk yang sulung dah ada rantai, nak cari pulak untuk si adik. Memang setiap orang kena ada emas ni.

Kedai Emas Hajjah Halijah


Kedai Emas Hajjah Halijah

Nampak kawan nad ni beli dekat satu kedai, nama kedai tu Kedai Emas Hajjah Halijah, dia siap beli online lagi. Fuh!!, kalau bab emas, memang takut gila kalau bab online ni, tapi kawan nad ni dah beli beberapa emas dekat kedai tu, dan dah dapat pun. Bila kawan dah beli dan dah dapat dengan selamat, kita percaya la juga. Tu terus terjah facebook Kedai Emas Hajjah Halijah ni, mana tau ada yang berkenan, nak belikan untuk anak-anak dan tambah untuk diri sendiri..hehee.  
 
Barang emas yang dibeli secara online di Kedai Emas Hajah Halijah

 
Hah ni barang kawan yang dah sampai, dia beli secara online!!
 
Kedai Emas Hajjah Halijah ni ada tiga cawangan, dekat Perlis, Kangar dan Sungai Petani. Mana yang dekat tu boleh terjah terus ke kedai. Mana yang tak dapat pergi, kita tengok online je, pun boleh!!

Cantik sungguh ye!!

Tunjuk dekat suami yang ni pun ok..hehee

Jenis ada buah macam ni pun cantik

Ni lipan orang panggil

Rantai menggoda sungguh

Cincin pun ada


Banyak juga emas yang ada dengan pelbagai bentuk ni. Sejak kawan-kawan cerita bab emas ni, nad baru tau, ada nama rupanya setiap emas ni. Ada biskut tawar la, ada lipan, ada biji anggur, topi..hahaha. Macam-macam nama je. Nama ni ikut bentuk rupa emas tu sendiri.
 
Untuk anak-anak perempuan,lawa la kalau diaorang pakai

Lagi jenis ada buah

 
Macam mak nad dulu beli untuk anak-anak dia mesti ada jenis buah tu. Biasalah kalau anak-anak pakai nampak cantik.

Live di Facebook Kedai Hajjah Halijah

Harga emas ni kejap naik, kejap turun, kene ambil tau selalu. Macam Kedai Emas Hajjah Halijah, boleh dikatakan nad tengok kerap diaorang buat live di Facebook page mereka. Rekaan emas pulak design yang terkini, up-to date. Jadi ada je rekaan terbaru dekat kedai ni.
 
Ada juga rekaan emas yang bukan sepenuhnya emas. Emas macam ni untuk penggemar masdora. Korang pernah dengar Enamel. Hah!! enamel ni sejenis cat berwarna yang diletak pada emas. Ada sesetengah orang tidak sukakan warna emas sepenuhnya, jadi tujuan enamel ni untuk menambah seri dalam set masdora. Enamel tidak mempengaruhi ketulenan emas 916. Ia masih kekal sebagai emas 916.  Jika sebelum ini kita cuma dikenalkan dengan warna putih iaitu chrome, tapi sekarang lebih meriah dengan cat bewarna-warni. Konsep yang sama cuma warna lebih menarik mengikut edaran trend terkini.

Pakej Menabung Emas Kedai Hajjah Halijah

Nad dapat tau lagi daripada kawan yang beli emas dekat Kedai Emas Hajjah Halijah, kedai ni ada buat pakej menabung. Pakej menabung ni macam korang simpan duit kemudian dah cukup tu boleh tebus barang kemas yang korang nak. 

Terma dan Syarat Menabung

1. Yuran penyertaan adalah sebanyak RM50 untuk ahli tabungan yang baru.
 
2. Tempoh menabung hanyalah selama 6 bulan sahaja.

3. Pilihan pakej yang disediakan adalah:
❤️ Pakej Gold : RM200/bulan
❤️ Pakej Diamond : RM500/bulan
❤️ Pakej Platinum : RM1000/bulan

4. Layak mendapat diskaun pemotongan harga sebanyak RM10 daripada harga pasaran semasa mendaftar pakej menabung.

5. Barang yang hendak ditebus, tidak boleh lebih atau kurang dari jumlah tabungan.

6. Jika barang yang hendak ditebus adalah melebihi jumlah tabungan, berat selebihnya akan mengikut harga semasa.

7. Barang “hanya boleh ditebus” setelah tamat tempoh pakej menabung.

8. Bayaran wajib dilakukan setiap bulan, jika ada bulan yang terlepas untuk membuat pembayaran, automatik harga akan dikira seperti biasa.

9. Jumlah tabungan tidak boleh ditukar dengan wang tunai.

10. Cik/Puan/Tuan dibenarkan untuk menyertai lebih daripada satu pakej.

11. Sebarang perubahan adalah tertakluk kepada pihak Kedai Emas Hajjah Halijah Sdn Bhd.

Bagus kan ada pakej menabung macam ni. Dapatla emas yang diidamkan tu. Pilihan jimat lg menjimatkan. Beli emas dengan bayar bulanan kan mudah tu!!. Tak perlu sedebuk duit nk beli aset emas kan.. Menabung kan pilihan jimat. Takdela asyik terguna je duit nak beli emas tu. Selamat pakej menabung macam ni.
 
Pelanggan yang datang dan membeli

Layanan mesra dari staff

Ramai puas hati beli emas di Kedai Hajjah Halijah

 
Hah!!, nak beli Emas, Ingat Emas,  Ingat Kedai Emas Hajjah Halijah ok!!

Untuk info lanjut berkenaan Pakej Menabung, atau nak usha emas tu boleh layari