Selamat dah ayah cucuk vaksin pertama

 hai assalammualaikum
 
Alhamdulillah, Ayah Dah Cucuk Vaksin Pertama - Sejak kes makin meningkat, kebanyakannya dah tau covid 19 ni bukan main-main. Virus ni ada di mana-mana sahaja tanpa kita nampak. Kecuali mereka yang antivaksin ni, tak percaya dan mereka anggap benda ni tipu. Malas nak berbicara tentang antivaksin, kita yang takut dengan virus ni, cepat-cepat nak dapatkan vaksin yang diberi sekarang.
 
Haritu, masa bukanya daftar untuk vaksin Astrazeneca, ramai yang nak isi, tapi website pulak problem. Masa nad buat pun mula-mula tak boleh isi Lokasi, bila dah boleh tengok-tengok dah penuh tarikh yang diberi. Sedih sangat, bukan rezeki nak dapat. Ada yang dapat, tu rezeki diaorang kan. Jadi, kerajaan perlu cari penyelesaian supaya semua orang dapat vaksin ni, sekurangnya, dapatla kurangkan kena virus ni,
 
Dalam keluarga nad, setakat ni yang dah terima suntikan, kakak nad nombor 3 dengan ayah nad. Alhamdulillah, ayah dapat cucuk vaksin dengan cepat. Haritu kakak nombor 3 ni la isi ayah dengan mak dekat dependent Mysejahtera dia. Baru isi, dan haritu dia cakap ayah dah ada tempat cucuk pada 5 June 2021. Syukur, cepat ayah dapat vaksin. Lagipun ayah ada penyakit darah tinggi dan asma.

Alhamdulillah, Ayah Dah Cucuk Vaksin Pertama

Masa kakak bagitau tu, ayah memang nak cucuk vaksin. Suka kitaorang sebab tak perlu la macam mak ayah orang lain yang susah nak pergi cucuk vaksin. Yela, banyak cerita tak elok yang disebarkan dekat whatsup semua. Orang tua kan cepat percaya. Tapi ayah nad memnag takda telefon, dan dia setuju terus nak cucuk vaksin. Sekarang risau dekat mak je tak dapat lagi ni.


 
Masa kakak bawak ayah pergi cucuk vaksin, dia cakap ramai betul tempat tu. Lokasi ayah di Dewan Kelab Kilat Pangsapuri TNB Kapar Klang, pukul 11.20 pagi. Tengok kakak hantar gambar tu ramai betul orang tua menuggu giliran untuk di cucuk.
 
Siapa yang buat dependent ayah mak dekat Mysejahtera dia kena bawak maka ayah tu, sebab kena scan Mysejahtera. Pastu adala isi borang.




Ni semua gambar dari kakak. Cepat juga proses nak cucuk ni. Kakak tak dapat masuk sekali masa kena cucuk.
 

Bilik putih tu la tempat cucuk, kakak tunggu luar.
 
Tak dapat bergambar tempat banner "Saya Telah DiVaksinasi", sebab kaka cakap ramai betul ornag..hahaa. Paham perangai ayah tak suka menunggu..hahaha. Baru nak buat kenangan..gitu..Takpela, yang penting adala gambar sikit tu, dan ayah dah selamat dapat vaksin pertama. Lepa ni vaksin kedua pulak.
 
Bila la turn nad dengan suami pulak. Hari-hari cek Mysejahtera..huhu..
Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

8 comments so far,Add yours