February 2021
 hai assalammualaikum
 
Korang Dah Daftar Belum Untuk Vaksin Covid-19?- Korang dah cek belum dekat mysejahtera untuk vaksin ni? Dah daftar belum untuk vaksin diri sendiri ni? Aku sudah!! Daftar dekat Mysejahtera. Tapi vaksin ni ikut peringkat-peringkat. Kita daftar je dulu, insyallah, sampai la ke kita nanti untuk vaksin ni.



Korang masuk je ke dalam Mysejahtera, ada perkataan Vaccination, tengok seperti dalam gambar. Pastu tekan dekat nama korang dan verified. 







Keluar gambar ni, kemudian tekan click here adalah beberapa soalan yang ditujukan. Tanda je ikut soalan tu ye.

Lepas tu submit dan selesai. Tunggu jela akan dibagitau nanti bila akan divaksin. Buat masa sekarang sentiasa ikut SOP untuk elakkan daripada terkena virus ni.

Haritu ditunjukkan Perdana Menteri adalah orang pertama yang disuntik vaksin ni. Macam mana ia terbukti, sejauh mana ia boleh tahan, kita tengok dan lihat sahajala. Yang penting, kita ambil langkah berjaga-jaga. 

Suntikan vaksin ni pun, ada golongan yang tak boleh ambil,tapi apa-apa pun mestilah doktor yang menyuntik tu akan tanya.

Yang anti-vaksin tu lantakla deme, malas nak layan benda merepek diaorang sudah. 

Apabila setiap individu mengambil vaksin, maka mereka akan dapat melindungi orang di sekeliling daripada sebarang jangkitan yang mungkin dibawa. Bayangkan jika majoriti rakyat Malaysia mengambil suntikan vaksin, kita dapat membina rangkaian perlindungan yang juga dapat melindungi kumpulan yang tidak layak diberi imunisasi seperti kanak-kanak dan perempuan mengandung.

Melindungi orang yang tersayang bermula dengan anda menerusi vaksinasi. Apabila sekurang-kurangnya 70% populasi telah divaksinasi, kita akan dilindungi secara keseluruhan.

Seperti yang disebut, tidak ada antara kita yang selamat, sehingga semuanya selamat. Perlindungan untuk semua bermula daripada diri kita. Oleh itu, ambillah vaksin - Lindungi Diri, Lindungi Semua.

 hai assalammualaikum
 
Hadiahkan Anak-Anak Dengan Sejadah Dan Telekung, Seronok Diaorang Nak Solat - Fariza, si sulung, sejak kecil tengok mommy solat, bila dah pandai jalan, dah pandai buat macam-macam, sikit-sikit mommy ajak dia duduk sebelah dan solat. Adik pulak, ikut apa kakak buat, memang tak ajar, kakak ikut cakap mommy, adik ikut cara kakak, macam tu la. Sebelum ni pakai telekung budak warna putih dan sejadah kecik yang ada dekat rumah arwah mak mertua ni je.

Hadiahkan Anak-Anak Dengan Sejadah Dan Telekung, Seronok Diaorang Nak Solat

Bila dua-dua dah besar, kakak dah 6 tahun, adik dah 3 tahun, masing-masing dah paham, dan nak solat, jadi mommy pun terfikir nak hadiahkan diaorang sejadah dan telekung pilihan warna masing-masing. Bagi diaorang semangat dan seronok nak solat. Nasib baikla mommy ni ejen buku dan toys Mommyhappy, dapatla diaorang sejadah kanak-kanak waran idaman masing-masing..hehee. 

Ya, dekat mommyhappy ni bukan buku dan toys je, sejadah pun ada. Untung jadi ejen ni. Dapat pulak harga murah. Siapa nak jadi ejen buku dan edutoys kanak-kanak boleh roger nad..hehee..Terpromote pulak..hehee. 

Dapatla mommy hadiahkan anak-anak sejadah, buku,edutoys semua tu.






Ok, ni antara warna dan design sejadah untuk kanak kanak yang ada di Mommyhappy. 

Ada warna ungu, hijau, pink,pink, biru dan merah. Saiz sejadah ni 90cm x 45cm.

Paling best setiap sejadah ni akan dapat buku aktiviti syoknya solat dan buku aktiviti anakku bijak Alif Ba Ta. Hah, mana nak dapat kan, beli sejadah dapat buku. Sejadah pulak design warna warni dan pelbagai, mesti anak-anak seronok kan.

Macam ni la kita nak buat anak-anak rajin untuk solat. Sediakan kelengkapan solat dengan sejadah dan telekung.

Sejadah ni diperbuat dari polyester yang mana ia tahan lama dan tidak mudah rosak atau terkoyak. Kain sangat sejuk dan selesa semasa anak-anak solat. Sejadah ni sesuai untuk lelaki dan perempuan.

Permukaan dia tak licin dan antislip. Memang selamatla. Lagi bagus , sejadah kanak-kanak ni boleh dibasuh dengan tangan atau mesin basuh. 



Nampak muka anak masing-masing seronok. Setiap hari cepat-cepat nak solat. Pastu masing-masing cakap " my blue" , " my pink "..gitu kau.




Bukan sejadah je nak beli, telekung untuk anak-anak pun nad beli. Nad beli telekung ni dekat shopee. Harga murah je, tapi kain berkualiti. Tengok diaorang pakai pun ok je, walaupun besar tapi sesuai je untuk kakakk 6 tahun, adik 3 tahun tu. Kain sejuk dan selesa je.
 
Memang saja beli besar sebab boleh pakai sampai diaorang besar kan..hehee. Harga untuk satu telekung ni RM13.
 
Korang boleh klik dekat sini https://shp.ee/cc8h8tj
 
Macam ni la nak ajak anak-anak solat, bagi diaorang seronok solat. semoga anak-anak mommy jadi anak yang soleh.
 hai assalammualaikum
 
Sup Ayam Ala Thai, Mudah Dan Sedap, Hanya Tuang Sup Siam Adabi Sahaja - Selalunya buat sup, nad guna sup bunjut atau kiub ayam. Tapi haritu nampakla dekat twitter, dia pakai sup siam untuk buat sup. Selalu nampak je sup siam ni dekat pasaraya, tapi tak terfikir nak ambil, yela dah biasa masak guna sup bunjut, kiub sup. Tengok komen, semua cakap sedap, jadi, nad pun belila sup siam tu nak cuba juga..hehee.

Sup Siam Adabi Melazatkan Makanan

Sup siam paket ungu tu la sup yang ramai orang komen, katanya, rasa sama macam dekat kedai sup Thai. Jadi bila dah orang cakap sedap, kita pun nak jugala rasa kan. Kalau tengok pada paket gamabr daging, sebab bau dia memang bau sup daging tapi boleh je pelbagaikan, nak buat sup ayam ke, campur ke ( udang + sotong + ayam ), buat sup perut pun boleh. Eh macam-macamla yang boleh dibuat sup.


Sup ni masakan mudah masak. Sedap kalau dihirup kuahnya, makan macam tu je pun boleh..hehehe.
 
Selalunya, nak masak sup ni memang main campak je..hehee, yang penting kena banyak sayur. So haritu nad nak buat sup ayam. Sup ni nak sedap kena ada daun sup atau daun ketumbar sikit, tapi haritu takda pulak, guna jela sayur yang ada.



Bahan-bahan
- Sup siam adabi
- Ayam
- Sayur jagung kecik
- Sayur Lobak
- sayur cendawam
- Cili padi 5 biji
- Bawang merah
- 1 inci halia

Cara membuatnya
- Masukkan air dalam periuk dan biarkan mendidih
- Dah mendidih masukkan sup siam adabi, bawang merah dan halia, kacaukan 
- Pastu masukkan lobak dan ayam. Biarkan ayam dan lobak empuk.
- Dah empuk, boleh masukkan sayur jagung kecik dan sayur cendawan serta cili padi
- Masukkan masukkan sedikit garam, dan kacau
- Biarkan sampai masak, siap.

Macam nad cakap nak lagi lawa, dan sedap ada sayur daun sup atau ketumbar, tak pun letak limau nipis, bagi rasa masam macam tu. Tapi nad takda, jadi macam ni jela..hehee. 


Nampak macam biasa, tapi rasa dia memang sedap betul. Sama macam rasa sup dekat kedai Thai tu. Takyah la guna sup bunjut, kiub tu semua dah..ehhee. Guna sup siam adabi je. Memang umpphh rasa dia. Digandingkan pulak dengan sambal kicap tu, dan telur dadar, fuh menambah nasi..hehee

Mr mafia pun cakap, sup ayam kali ni sedap..hehee. Dia tak tau yang kita guna sup siam ni. Selalu dia tak suka makan sup kita buat, tapi yang ni dia cakap cukup rasa semua..hah!!, ni kalau dia baca taula rahsia sup ayam sedap tu..haha. Kalau tak baca ok, pasni kita buat lain lagi..ehhee. Tambah tomato, cari daun sup..aumm..

Ok korang cubala guna sup siam adabi ni.
 hai assalammualaikum

Sotong Bakar Masak Ala Portugis!!, Guna Pes Ikan Bakar Homemade Siap Annoura - Dah lama tak makan sotong bakar masak ala portugis ni. Dulu kerap makan dekat foodcourt. Lepas tu dah jarang pergi, kerap nampak dekat bazar ramadan. Ni PKP lagi la entah mana nak cari. Sudahnya buatla sendiri. Korang tau tak sotong bakar masak ala portugis ni. Ala yang makanan dia dimasak dalam kertas aluminium, pastu ada daun pisang, ada sayur bendi tu, hah tu la dia. Lama betul nad tak makan tau. 

Kalau diikutkan, bahan-bahan nak membuatnya memang banyak, bawang la, halia, lengkuas, ada tu cili, eh macam-macam la.Tengok macam senang, tapi tu la kadang nak membuatnya tu, aduh bila rajin la..hahaa. Masakan yang banyak bahan ni memang lemah ye nak buat, hahaha. Nak kupas satu-satu, haishh leceh. Kalau boleh semua benda nak siap dah, tinggal bubuh dan masak, senang kerja..hahaaa. 

Sotong Bakar Masak Ala Portugis!!, Guna Pes Ikan Bakar Homemade Siap Annoura

Ternampak pulak kawan kita, Eika post dia masak ikan bakar guna pes dia buat. Dia open order juga, terus nad mintak order. Tengok dia buat ikan bakar tu macam sedap je. Harga untuk satu pes RM10, jadi nad beli dua. Baik beli lebih dari beli satu kang menyesal..hahaa. 


Tengok aja pembngkusan dia, cantik je, siap botol putih ni. Pes dimasukkan dalam botol, pastu boleh simpan peti ais. Botol ni kita boleh recycle semula ye..hehee. Bila dah dapat terus buat sotong bakar masak ala postugis tu. Haritu pun baru pergi pasar beli sotong, ngam sangat la beli pes ni.


Cara penggunaan Original Pes Ikan Bakar Ann Noura
- Bersihkan ikan siakap/ikan merah/ikan jenahak/sotong/udang/kerang. Alas dengan aluminium foil dan lapik dengan daun pisang. Nalk cantik hiasannya, tapi nad duk cari daun pisang, kat pasaraya, takde ye wak, sudahnya pakai aluminium sahaja.
- Selalu nampak masak portugis ni ada sayur bendi kan, hah dapatla sayur bendi ni.
- Tambah sedikit air ke dalam bungkusan pes, tuang dan ratakan pada makan yang nak di masak. Bau pes bau tomyam, sedap. 
- Nad buat, letak sayur bendi dekat kertas aluminium, pastu bubuh pes ikan bakar sikit, kemudian letak sotong, kemudian letak pes ikan bakar dan atas sekali letak sayur bendi lagi.
- Nak lagi sedap, letak daun kunyit & daun limau purut yang sudah dimayang halus. Tapi kita tak jumpa juga daun kunyit, daun limau purut ada, tapi kita tak letak. Cukupla sayur bendi je..ahhaa.
- Lepastu tutup bungkusan aluminum foil tadi. 
- Nak lagi ummphh, perap sekurang-kurangnya setengah jam dan sedia dibakar.


Macam nad bakar guna periuk pemanggang ajaib tu, senang. Kalau sotong ni jangan bakar lama-lama nanti keras.
 
Cadangan: dimasak dalam pemanggang ajaib (magic pan). Biarkan tutup dengan api sederhana-perlahan dalam anggaran 45 minit (bagi ikan).

Jika ada minyak berlebihan, boleh buang dahulu sebelum dibakar bersama ikan.


Ni la rupa sotong bakar masak ala portugis, aumm!! Nampak sedap tak..hehehee. Terliur tak!! 
 
Memang sedap sangat guna pes ni. Cuma pes ni tak pedas sangat, so anak-anak boleh makan. Buka kertas aluminium foil tu keluar bau semerbak sampai anak cakap " wah, cedapnya bau mommy ". Habis semua sotong ni..ehee.
 
Rasa mungkin sedikit berbeza kerana manusia dikurniakan dengan deria rasa yang berlainan.hehee. Mungkin tekak korang rasa kureng bolehla tambah apa yang patut..kita dah ok dah..hehe
 
Pes sesuai untuk aneka makan laut (ikan siakap/ikan merah/ikan jenahak/sotong/udang/kerang) dan pelbagai jenis ikan sungai (keli, talapia dsb).

 
Kalau korang nak cuba masak ala portugis ni, mencari pes ikan bakar yang sedap, boleh la pergi ke
 hai assalammualaikum
 
Drama Aku Yang Kau Gelar Isteri, Drama Bermain Dengan Syirik, Seram!! - Selepas tamatnya drama Takdir Yang Tertulis, yang episod akhir buat orang terkejut tu, slot Samarinda diganti dengan drama terbaru iaitu Aku Yang Kau Gelar Isteri. Kalau tengok tajuk ingat cerita cintan cintun, biasa je, tapi bukan ye, cerita ni bermain dengan syirik, pakai susuk, seram juga sebab ada hantu..
 
Cerita ni sama la macam drama sebelum ni, drama Cinta Sekali Lagi, tapi yang dalam ni dia pakai nasi kangkang, yang drama ni pulak guna susuk nak tarik perhatian laki orang. Cerita pakai guna-guna ni memang berlaku dunia realiti. Sama-sama tengok ambil iktibar.
 
Mula-mula episod satu macam biasa je, ingat tak best, tapi masuk episod 2, dah menarik dan menyeramkan. Pelakon semua hebat-hebat, selalu juga nampak diaorang berlakon, lagi-lagi Sharifah Sakinah. Cerita ni ada la seksi-seksi sikit, huhu.

Aku Yang Kau Gelar Isteri

Cerita ni kisahnya, Laila, yang memiliki muka yang sangat buruk, berjerawat, dan tiada siapa nak berkenalan dengannya. Dalam diam-diam, Laila suka dengan Eizlan dan menyangka Eizlan menyukai dia, kerana hanya Eizlan sahaja yang ingin berkawan dengannya. Tapi sebenarnya Eizlan mencintai perempuan lain iaitu Raihani.
 

 
Akhirnya Eizlan pun berkahwin denagn Raihani, dan membuatkan Laila menjadi marah. Perkahwinan Eizlan dengan Raihani pulak tidak mendapt restu mak Eizlan. Pada hari perkahwinan mereka, mak Laila pulak meninggal. Laila bertambah marah, dan patah hati, lalu pergi ikut Cik Embun. Cik Embun ni la yang ajar Laila pakai susuk. Cik Embun ni pun sebenarnya muka buruk juga, tak lawa pun..huhu.
 
Kehidupan Eizlan dan Raihani sangat bahagia sehingga dikurniakan 2 orang anak. Sampailah Laila muncul semula balik ke kampung tu. Laila menjadi sangat cantik dan berbeza dengan Laila yang dulu. Kerana dendam,  Laila gunakan mistik ni, nak musnahkan rumahtangga Eizlan dan Raihani. Mulala Laila goda si Eizlan ni. Ornag laki oii mana tak goyah, lagi-lagi bila Laila dah cantik.
 


 
Hubungan Eizlan dan Raihani diuji. Korang rasa apa jadi ye? Ni yang buatkan nad menunggu setiap episod. 

Barisan pelakon Aku Yang Kau Gelar Isteri

Adi Putra sebagai Ezlan
Nadia Brian sebagai Raihani
Sharifah Sakinah sebagai Laila
Atiq Azman sebagai Pian
Lana Nordin sebagai Embun
Zaki Azeman sebagai Naim
Ummar Dzariff sebagai Rais
Laura Olivia sebagai Ain
Aznah Hamid sebagai Mak Lang
Rosli Rahman Adam sebagai Pak Salleh
Kuza sebagai Mak Su
Jasper Supayah sebagai Rose
Baby Azreen sebagai Maryam
Puteri Ateeqah Ayu sebagai Maisarah
Zahir Deck sebagai Amin
Ferth Jasni sebagai Fakhri
Razali Abdul Ghani sebagai Abang Darus
Zaleha Abdul Kadir sebagai Mak Wan
Syarafi Sudarmaji sebagai Zairi
Ariff Amran sebagai Hadi

Drama Aku Yang Kau Gelar Isteri ditayangkan di TV3 setiap hari Isnin sehingga Khamis jam 10 malam. Jangan lupa tengok..
 hai assalammualaikum
 
Permainan Teng Teng Alaf Baru, Rumah Takda Tanah, Ni Cara Nak Main Teng Teng -  Dulu kecik-kecik kau la paling terer main Teng Teng ni, hahaha. Permainan tradisional kanak-kanak yang takkan dilupakan. Tak kira lelaki perempuan, boleh main sama-sama. Kat kampung, permainan ni dilukis dekat atas tanah, ada satu petak atau dua petak. 
 
Hah!!, tu kalau kat kampung, macam mana pulak kalau dekat kawasan bandar, dekat rumah yang atkda tanah. Mungkin ada yang sanggup nak lukis lantai guna kapur atau pelekat. Tapi takkan nak comotkan lantai rumah kan. Hah, jadi cara nak main Teng Teng Alaf Baru sekarang gunalah banner Teng Teng Mommy Happy ni..hehe

Permainan Teng Teng Alaf Baru, Rumah Takda Tanah, Ni Cara Nak Main Teng Teng

Permainan Banner Teng Teng dari MommyHappy telah dinovasikan dengan warna yang lebih ceria, mempunyai nombor dan gamabr yang menarik dan sesuai dimainkan oleh kanak-kanak walaupun dalam rumah. Dengan banner Teng Teng ni, kanak-kanak pasti bertambah seronok, sambil bermain sambil mengenal nombor.

Aktiviti melompat ni dapat menggalakkan perkembangan motor kasar anak-anak.





Didatangkan dengan 4 design yang unik dan comel yang pastinya menambat hati kanak-kanak untuk mengira nombor sambil melompat.


Tengok jela anak-anak nad main seronok betul. Yela dekat rumah ni takda tanah, jadi guna jela banner Teng Teng ni. Mainan yang tak boleh dilupakan.


Ada tu pulak ayah buat kejutan untuk anaknya, bukan main gembira bila dapat banner Teng Teng ni.

Ada tu bila ibu dia belikan, bukan main seronok lagi, tambah dengan buku Iqra Flip Flap.

Kita yang tengok pun seronok sebab anak-anak dapat main permainan tradisional ni.


Banner ni besar, saiz 2x5 kaki, material tarpaulin.

Boleh order di 
hai assalammualaikum

Episod akhir Takdir Yang Tertulis Yang Mengejutkan, Plot Twist Sungguh - Pergh, ramai juga ya yang layan drama Takdir Yang Tertulis ni, kihkih. Habis penuh timeline facebook, twitter dengan episod akhir drama ni. Masing-masing terkejut, masing-masing tak percaya dengan episod akhir Takdir Yang Tertulis ni, plot twist sungguh. Ya, semalam tamatla sudah, drama Takdir Yang Tertulis. Memang semua menantikan apa yang berlaku pada episod akhir. 
 
Semalam, memang siap-siap duduk depan TV ye. Pukul 10 malam menanti penuh debaran drama Takdir Yang Tertulis. Nad layan dari episod 1 lagi, sampaila episod akhir drama ni. Taknak ketinggalan, sebab nak tau drama ni satu persatu. Dari mula lagi drama ni banyak plot twist yang buat kita tertanya-tanya. Sebab tu tak boleh tinggal satu episod pun..huhu. Mana yang tak tengok tu bolehla tengok dekat IQIYI..hehe.

Apa yang terjadi dengan episod akhir? Mika anak kepada Hakim, peguam Cik Salmah oii. Macam mana terjadi? Mana yang tengok taula, yang tak tengok, meh nad bagitau. 


Sinopsis Takdir Yang Tertulis

Drama ni, kisahnya, Juwita berkahwin dengan Azlan, tapi perkahwinan tak berapa bahagia, disebabkan perangai Juwita yang terlalu ego dan selalu memalukan suaminya. Pada masa sama, dalam diam-diam, Azlan telah berkahwin dengan perempuan lain, iaitu Ruhila. Disebabkan campur tangan mak Ruhila, Cik Salmah, rumatangga mereka menjadi kucar kacir, dan Azlan ikut je apa yang mak mertua dia suruh.
 

Episod awal-awal memang tak percaya Azlan kawin dengann Ruhila, sebab diaorang pun buat macam biasa je. Pastu lama-lama Juwita tau masa Azlan nak takeover ambil office Juwita, dia perkenalkan isteri kedua dia. Masa tu Azlan dengan Juwita nak bercerai tapi belum bercerai. Ruhila tak suka apa yang Azlan buat, dia tak nak aniaya kawan baik dia, tapi Azlan dah tak tahan dengan perangai Juwita yang selalu malukan dia, tak hormat dia sebagai suami.
 

Cik Salmah , mak Ruhila upah peguam, Hakim namanya untuk usir Juwita. Cik Salmah sebenarnya yang gila harta, sebab tu dia buat macam-macam. kemudian dalam keadaan kucar kacir, Juwita dah diusir dari pejabat, dari rumah, muncul pulak Ean. Siapa dia?

Sebenarnya, Azlan, Juwita, Ruhila dan Ean ni satu kawan dekat kolej. Ruhila dengan Ean bercinta, tapi Cik Salmah tak setuju. Azlan pulak suka Ruhila, Juwita pulak suka Azlan. Lepas Ruhila rejek Azlan, Azlan pergi ke Juwita, tu yang ajak kawin. 

Masa tu pulak, ada kejadian tak diingini, di mana Ean dan Ruhila ni mabuk dan buat benda tak senonoh sampai Ruhila mengandung. Ruhila bingung tak tau nak buat apa, Cik Salmah pun dah mengamuk. Ruhila nak bagitau Ean, tapi bila datang rumah nampak Ean dengan perempuan lain. Tapi tus emua perangkap untuk memisahkan mereka berdua. Tu sebab Ruhila bila jumpa Azlan, terus ajak kawin sebab nak tutup yang dia mengandung. 

Berkahwin senyap-senyap selama 7 tahun, Juwita sendiri tak tau Azlan kawin. 

Mika pulak siapa? Hah!!, Ruhila pun melahirkan mika, tapi dia meroyan masa tu. Jadi Cik Salmah suruh buang anak tu. Tapi Azlan tak sampai hati bawak balik mika ke rumah Juwita. Jadi diaorang la jaga Mika sampai besar.
 
Dalam keadaan kucar kacir tu, Ean datang bantu Juwita. Ean pun seorang peguam. Masa ni la sikit-sikit perkara terbongkar. Yang sebenarnya Ean bukan curang tapi diperangkap. Mika anak Ean bukan anak Azlan..macam-macam ye.


Kesiannya, pada Azlan, sebab dia dari mula tak tau Mika tu bukan anak dia. Episod akhir baru dia tau, tu pun Mika bagitau. Weii!! memang kesian sungguh.

Dahla tak tau Mika bukan anak dia, kene tipu pulak dnegan Ruhila. Jauh di sudut hati Ruhila dia sedar yang dia sebenarnya tidak menyintai Azlan. Tetapi, dia sedar dia tiada pilihan lain selain dari terus berlakon di hadapan Azlan. Dia cuba menerima Azlan sebagai suaminya namun bayangan Ean tetap hadir.
 
Akhirnya Ruhila diceraikan. Pastu berkawan semual dengan Ean. Masing-masing bahagia jugala. Mika ada dua ibu dan dua bapa.


Oh lupa, dua orang ni juga membantu Juwita. Yang gigi jongang tu pembantu Juwita, Kak Jo tapi dipecat oleh Ruhila lepas Ruhila satu keluarga ambik alih rumah Juwita tu. Yang seorang lagi tu cleaner pejabat Juwita. Diala yang mendengar perbualan Cik Salmah, Hakim dan Azlan dalam meruntuhkan Juwita. Dia juga penyelamat merekod perbualan Hakim, dan Cik Salmah, jadi ada bukti untuk menjatuhkan Hakim dan Cik Salmah pulak. Part diaorang memang lawak la.

Episod akhir Takdir Yang Tertulis Yang Mengejutkan, Plot Twist Sungguh

Episod akhir pulak, ya, ni la orang semua tak sangka oii. Betul-betul part tamat tu, Hakim dalam penjara tiba-tiba cerita recall balik dia tunjuk, kau tau dia tunjuk apa. Tunjuk Hakim yang masukkan ubat dalam minuman Ean dan Ruhila, buat diaorang pengsan. Kemudian dimasukakn dua-dua dalam bilik, dan Hakim masuk, buka baju dan tutup pintu..Weii!!!! kau rasaaaaaaa. Dia rogol Ruhila, dan rupanya Mika anak Hakim lol!!, tapi betul ke. Arrghh tak puas hati sungguh..rupa tak sama laa..hahaaha..Geram oiiii!!!..
 
Jadi Mika ada dua ibu dan 3 bapa..hah!!
 

Oh ada seorang lagi, adik Ruhila, bengong-bengong sikit tapi baik juga orangnya..hahaha. Part dia pun kelakar juga la.

Drama ni dari mula tau banyak buat orang tertanya..gila sungguh!! Ada Takdir Yang Tertulis 2 ke. Haiah, semua tertipu ye. Ada nampak kat twitter, pelakon sendiri tak percaya ending dia macam tu..hahahha. Macam Nad Zainal ( Juwita ) kata, kalau tau anak Hakim, takda aku penat-penat jaga..hahaha..Gila!!..hahaha.

Masing-masing dapat Kifarah
 
Cerita ni memang nad bagi 5 bintang, kalau 10, 10 bintang..hahaha. Cerita ni masing-masing dapat kifarah. Mana perangai ego, sombong, bajet paling bagus dalam dunia, kesudahan, satu-satu ditarik nikmat dia. Mujur ada orang nak bantu kau dalam masalah, kalau tak, tepai jalan kau duduk, jadi orang gila agaknya. Yang menipu, simpan rahsia, ambil hak orang, akhirnya kecundang juga. Rasa nikmat sekejap sahaja. Ya kene rogol, belajar kesilapan sendiri. Yang di perangkap ada pengajaran dia sendiri. Yang tamak haloba macam Cik Salmah pun akhirnya jatuh. 

Jadi kita hidup dalam sederhana jela ye. 
 
Pelakon Takdir Yang Tertulis

Pelakon Takdir Yang Tertulis memang semua mantop dan terbaik..
Nazim Othman sebagai Azlan
Nad Zainal sebagai Juwita
Elvina Mohamad sebagai Ruhila
Alvin Chong sebagai Ean
Didie Alias sebagai Cik Salmah
Iman Suhana sebagai Ruzita 
Muaz Fitri sebagai Hakim
Uchee Fukada sebagai Kak Jo
Isaac Iman sebagai Mika

Semua pelakon ni memang berlakon dengan terbaikk, sampai semua orang naik bengang ye. Lagi-lagi Nad Zainal, memang berlakon, fuh, menusuk. Macam tu la kesudahan cerita ni.
 
TAPI MASIH TAK PUAS HATI!!!..CEPAT KELUARKAN TAKDIR YANG TERTULIS 2!!

 hai assalammualaikum

Kek Mamasab Combo Jadi Pilihan Dijadikan Kek Harijadi - Kek harijadi untuk tahun ni bagi birthday February, kita beli kek mamasab je..hehehee. 
 
Kenapa beli kek mamasab, kenapa tak beli kek harijadi yang cantik-cantik tu? 

 
Haha, sebabnya, pernah beli kek harijadi satu perisa tu, sudahnya tak habis, sebab tak semua dalam rumah ni suka perisa tu. 
 
Kek mamasab ada ke perisa campur-campur? 
 
Ya Ada, sebab tu terfikir, tahun ni kek harijadi beli kek mamasab combo je..hehehe.

Kita support kakak sayang kita Julia Johari, dia agen mamasab. Terus whatsup dia cakap nak kek mamasab, terus dia bagi katalog. Bila dah bagi katalog memang rambang mata la, susah juga nak pilih ni..hahahha.

Kek Mamasab Combo Jadi Pilihan Dijadikan Kek Harijadi

Sebenarnya nad teringin sangat nak makan nutella tart mamasab tu, tapi tangguhkan dulu sebab fikir, dalam rumah ni tak semua suka coklat. Scroll punya scroll nampak kek mamasab combo ni. Hah, terus cakap, baik order kek ni ada 4 jenis perisa. Semua boleh makan.
 
Kek combo mamasab ni ada perisa Kuih Pandan Gula Melaka, Pecan Butterscotch, Kek Coklat Devil Food Tanpa Keju dan Red Velvet Standard. Bentuk segiempat.

Terus cakap dengan kak Julia Johari, nak kek combo mamasab ni, pada tarikh 12hb. Siap suruh letak perkataan Happy Birthday Daddy dan Farhanah..ehhee.

Terus kak Julia uruskan, bayar apa semua dan tunggulah 12hb.


Hari yang ditiba pun sampai, runner pun sampai petang. Okla, sebab nak sambut pun malam, jadi kita masukkan dalam peti ais dulu. Dibungkus macam dalam gambar tu..ehehe. Siap ade tulisan Happy Birthday.


Malam tu buka, wow kotak dia unicorn. Suka la budak-budak, tengok kotak pun dah lawa..hahaa.





Alhamdulillah, kek dalam keadaan baik, nampak sedap ye, sama macam dalam gambar.

Kasi close up sikit, aummm sedap kan. Cream di atu, cantik je bentuk.

Sebelum-sebelum ni takut nak beli, sebab ramai cakap kek mamasab ni tak sedap. Yela, dah keluarkan banyak-banayka jadi kualiti kek tu kurang. Tapi, tu la, tekak orang lain-lain, kene cuba sendiri baru tau sedap ke tak.

Bagi nad sedap kek mamasab combo ni. Lembut je kek dia. Macam suami dan anak-anak diaorang suka tiga perisa tu, pandan, butterscoth dan red velvet. Coklat kurang sikit bagi diaorang sebab rasa betul coklat, rasa pekat, ada rasa pahit coklat. Kira okla kek mamasab ni, takdela tak sedap sangat macam orang cakap tu.

Sama je macam kain Norwex, nampak mahal, taknak beli, membazir katanya, tapi cuba try dulu, baru tau kenapa dia mahal. Kain bukan sebarang kain, kain tahan lama, tak berkulat, tak amcam kain biasa cepat kotor, berbau tu. Hah!, kalau korang bermiant dengan kain Norwex, boleh whatsup nad https://nrwexnad.wasap.my/ .Eh terpromote pulak..hehehee..

Korang kalau nak cuba kek mamasab ni, boleh je contact kak Julia Johari  contact +60 13-632 7333