hai assalaumulaikum..


mase tu nad baru balik dari umah member kawin..so nad ngan jejaka mafia singgahla shopping complex sekejap..jalan2 cari apsal..hehe..pastu tibe2 terasa lapar..kitaorng nak makan ringan2 je..so blila kaya ball..then jalan2 tengok ade nama kedai TAKOYAKI..so nad nak rasa then beli 4 biji rm 4.50..korang penah makan TAKOYAKI..nad first time makan aritu..sebab tengok orang selalu ramai je kat kedai tokayaki ni..so mse tu nak try makan..ape rase..ape isi dalam die..sedap ke sampai semua orang berkerumun nak beli..pergh memang sedap beb..isi dalam die banyak pilihan tapi nad pilih sotong aritu..memang marbelous..kenyag gak la..hehee..nampknyer pasni kne bli lagi..hahaa..kat bawh ni cara die masak..


TOAKOYAKI adalah makanan ringan berbentuk bola Jepun yang diperbuat daripada adunan gandum berasaskan tepung dan dimasak dalam kuali takoyaki khas. Ia biasanya dipenuhi dengan dicincang atau dipotong dadu sotong, tempura sisa (tenkasu), halia jeruk, dan bawang hijau. Takoyaki diberus dengan sos takoyaki, serupa dengan sos Worcestershire sos dan mayonis. Takoyaki kemudian ditaburkan dengan hijau laver (aonori) dan tatal bonito kering (katsuobushi).

pasni beli isi udang plak..hehe.. 

Share To:

Nadia Johari

Post A Comment:

14 comments so far,Add yours

  1. kat mana yang jual RM4.50 tuu? Kat JJ Bukit tinggi RM4.99! Grrr. I dah try semua! Sedapp gilaaaa :D My faveret tuuu.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. akk p GM..GM tu belah kanan pas jusco bukit tinggi

    ReplyDelete
  4. takoyaki la...huhuhu

    ReplyDelete
  5. dekat the mines rm4.80 :D sue slalu makan kat the mines je.. situ sedap ^__^

    ReplyDelete
  6. hehheh...saya x pernah makan makanan nie..malu nyer ...

    xper lepas nie boleh cuba , cuma x tahu sedap ker x?...

    pls: x cuba x tahu kan....

    mselim3

    ReplyDelete
  7. Lissa x penah try lagi.. cam sedapp jeaaa.. hehe

    ReplyDelete
  8. tak pernah mkn lagi.....tapi selalu jumpa.......he3...nak kena try ler lepas nie....

    ReplyDelete
  9. salam nadia
    Namanya pun bru tirana aduka tau sebut.hehehe kampungnya saya ni..

    ReplyDelete
  10. ena peminat setia benda ni.. selalu beli kat Aeon... suka yang ada letak sotong.. kyaaaaaaaaaa terliur!!!!

    ReplyDelete
  11. sedap ke? tak penah cuba lagi lah...

    ReplyDelete
  12. syakir..hahahaa..yeke..almk silapla..hehee...

    miss sue..mn2 sedp..femes tul mknn jepun ni kan..

    selim...hehe..betul tu..just try it..mesti mau lgi..=)

    lisa..try jgn x try..hehe..

    remy..hahhaa..psni jumpe kne beli..hehe

    tirana..haha...nama takoyaki..kihkih..

    ainaa..pergh mmg terliur..hehe

    haryati..sedapp..kenyangg..=)

    ReplyDelete
  13. ala..xpenah mkn lg and plaing sedih baru dgr je nh..arrghh..kena cari ni!

    ReplyDelete
  14. shidar..hehee..makann jepun ni..kedai die kedai kecik2 je dlm shoping mall..crla erk..=)

    ReplyDelete