April 2019
hai assalammualaikum

Buffet Ramadhan 2019 Murah Di The Venue Shah Alam - Hah, kali ni nad nak kongsi dengan korang semua yang berada di Shah Alam atau yang berdekatan, tempat untuk berbuka puasa nanti. Mungkin ada yang tenagh mencari tempat buffet yang paling murah untuk berbuka puasa bersama orang tersayang atau sahabt handai. Dalam banyak-banyak buffet ramadhan, nad rasa lokasi ni yang paling murah, iaitu The Venue Shah Alam.






Takdela susah mana nak ke sini, pakai waze je dah sampai. The Venue ni sebenarnya dewan perkahwinan. Ni pertama kali nad datang, masuk je dah teruja tengok dengan dewan yang sangat luas dan dekorasi yang cantik. Dewan pulak berhawa dingin, jadi makan pun dengan selesa je.

Ia juda dilengkapi dengan kemudahan lain seperti parking yang luas, surau, tandas, dan kawasan lobi yang selesa.

Bertemakan " Colours Of Ramadhan "..pelbagai juadah disediakan sempena Bulan Ramadhan ini. Kebanyakan makanan yang dihidangkan, merupakan makanan kampung. Setiap kali nad dijemput preview Buffet Ramadhan, sebolehnya nad nak makan semua makanan dekat situ..hehee..Semuanya nampak sedap belaka..Jom tengok juadah yang disediakan.

- Nasi Briyani Bukhara / Nasi Arab / Nasi Tomato / Nasi Minyak
- Nasi Putih








- Ayam Cili Padi / Rendang Ayam / Ayam Percik / Ayam Masala / Kurma Ayam / Kari Ayam / Ayam Berlado / Ayam Kerutuk

- Daging Gulai Kawoh / Daging Briyani / Daging Masak Lemak Cili Padi / Daging Masak Lada Hitam / Daging Kam Heong / Daging Baghdad / Daging Dendeng

- Kari Ikan
- Kupang Goreng Pedas
- Lala Masak Halia
- Sotong Sumbat
- Sambal Udang Petai
- Ketam Masak Lemak Cili Padi

Ada siput sedut masak cili api..masa tu mujur kawan kita bagitau..kalau tak kita pun tak namapk..dahla feveret..Siput sedut pun besar-besar.


Yang ni seafood..tak tau apa nama makanan ni..Tapi sedap giler..makan macam tu je..ratah..hahaa

- Pelbagai Kerabu, Sayur & Ulam-Ulaman




Tak ketinggalan kambing golek. Setiap tempat mesti ada kan. Takda kambing golek lain macam je rasanya,,hehee..







Lagi menu lain..
- Grill BBQ
- Cucuk Cucuk Steamboat
- Ikan Bakar
- Aneka Sup
- Noodle Station
- Dessert Corner

2 Jenis Bubur Setiap Hari :
- Bubur Jagung + Sagu
- Bubur Kacang Hijau
- Bubur Chacha
- Bubur Pulut Hitam
- Bubur Gandum
- Bubur Keledek + Nangka


Pelbagai Jenis Buah Buahan Tempatan




Kuih Kuih Melayu
- Talam Keladi
- Seri Muka
- Talam Tepung

Pelbagai Perisa Dadih, pelbagai Perisa Jelly dan potongan Kek ..


Hah tu la antara menu yang ada. Macam mana, ok kan menu semua. Boleh bawak keluarga , kawan-kawan berbuka dekat sini..Harga murah je..






Harga Buffet Ramadhan The Venue Shah Alam

EARLY BIRD PROMOTION (PEMBELIAN VOUCHER SEHINGGA 30 APRIL 2019) :

Early Bird Price:
Dewasa : RM 45.00 nett / pax
Kanak-kanak : RM 25.00 nett / pax (7 - 12 tahun)

***Table Price
‼️Table : RM400 nett / 10 pax

Normal Price :
 Dewasa : RM 55.00 nett / pax
 Kanak-kanak : RM 30.00 nett / pax (7-12 tahun)

 Percuma untuk kanak-kanak bawah 7 tahun.

Untuk pertanyaan lanjut, boleh hubungi 019 - 8585 825  / 019 - 8585 375

The Venue Shah Alam
No 15, Jalan 15/22,
Tiong Nam Industrial Park,
Seksyen 15,
40200 Shah Alam, Malaysia







hai assalammualaikum


Baju Kurta 5 Waktu Pilihan Baju Raya Tahun Ni Untuk Suami - Dah lama nad berkenan dengan Baju 5 waktu ni, lagi-lagi baju kurta dia, nak bagi suami pakai. Suka tengok rekaan dan cutting baju tu yang sesuai dengan lelaki. Bila tengok duta baju 5 waktu, Aeril Zafri pakai, bayangkan laki kita pakai, wah hensem bergaya kau..hahah..Suami kita pun badan bukan besar, badan jenis tuff juga macam Aeril..eh..kihkihkih. Jadi, raya kali ni, nad suruh suami pakai baju kurta 5 Waktu ni. Suami turutkan saja, janji bukan baju pelik-pelik..ye dakk...

Pembukaan Butik 5 Waktu Di Seri Bangi Seksyen 8

Disebabkan raya tahun ni, nak sangat suami pakai baju kurta 5 Waktu, nad ajak dia pergi ke Pembukaan Butik 5 Waktu di Seri Bangi pada Sabtu lepas. Katanya, sebelum ni, Butik 5 Waktu ni terletak di Bangi Sentral. Disebabkan di situ terlalu sesak, jadi mereka buka cawangan lain di Seri Bangi Seksyen 8 Bandar Baru Bangi ni. Nad ni tak pakar sangat tempat di Bangi, bila nak pergi waze je..hahaa..Jarang shopping baju di Bangi. Haritu je, sebab nak dapatkan baju kurta untuk suami, nad gigih ke pembukaan butik 5 Waktu ni. Butik terbaru ni terletak bersebelahan dengan restoran RSMY, kedai best cheese nan meleleh. Lokasi terbaru ni, nad tengok takda banyak butik baju, jadi, takda la crowded sangat. Parking pun senang.


Sampai je ke lokasi, mak aihh,, tu dia..ramai yang dah beratur nak dapatkan baju 5 Waktu ni..Mereka datang lagi awal ye..hahaa..agak-agak pukul berapa agaknya?? Baju 5 Waktu memang dah terkenal, jadi tak hairanla kalau ramai yang datang nak dapatkan baju ni. Lagipun, pada hari tu, 100 pengunjung yang datang awal akan dapat sehelai baju percuma..Perghh..mau tak berpusu-pusu yang datang. Bagusnya, diaorang ni menunggu dengan penuh sabar ye, menunggu untuk masuk dapatkan baju 5 Waktu ni walaupun yang tak dapat menjadi 100 terawal tu, termasuk nad..hahaa..


Tengok dekat luar pun dah ramai orang, masuk dalam butik pun masih ramai orang..hahaha. Tapi keadaan masih lagi terkawal ya. Masing-masing datang nak dapatkan baju 5 waktu dengan harga yang istimewa sempena Pembukaan Butik 5 Waktu ni. Masing-masing pilih mana yang berkenan di hati termasuk nad sendiri...hahaa..




Baju 5 Waktu ni khas untuk orang lelaki, tapi nad yang sibuk ni mencari. Suami, apa yang isteri pilih, tu la yang dia akan pakai. Ni la pertama kali nad tengok koleksi baju 5 Waktu dengan lebih dekat. Serius, memang tertarik dengan rekaan dia. Setiap baju tak sama, ada yang jenis cutting ada yang tak. Tapi nad suka yang bercutting, jadi nampakla hensem, bergaya suami kita pakai. Kain dia memang berkualiti, tebal, tak panas dan nampak selesa bila dipakai. Baju pun kurang berkedut.

Hah, gigih nad pilih untuk suami. Memang paksa suami tukar baju ni, tukar baju tu..hahaha.



Tengokla ni, hensem kan bila dia pakai baju kurta ni..huhu..


Baju 5 Waktu ni bukan baju kurta sahaja, ada baju jubah juga. Saiz dari XS sampaila XXL..tengok baju juga..


Harga pulak takda mahal sangat, paling murah serendah RM59..

Siap pilih baju Kurta 5 waktu untuk suami. raya tahun ni berkurta la dia. Segak seperti duta 5 waktu..hahahaa



Haritu juga, duta Baju 5 Waku , Aeril Zafril dan Chazy datang merasmikan pembukaan Butik 5 Waktu ni. Pelanggan dapatla beramah mesra dengan diaorang, dapat bergambar. I sempat dengan Chazy je..hehee..


Meh layan video ni.

Haritu, pengunjung takda la rasa penat sangat, sebab disediakan makanan dan minuman di luar butik. Sambil menunggu, boleh makan dulu alas perut dahulu. Dah selesai membeli pun boleh jamah lagi makanan..hahaha..Mau taknya event sampai ke petang..Ada kambing golek semua..hah...

Hah, para lelaki, jejaka atau para isteri dan wanita di luar sana yang berkenan denagn baju 5 Waktu ni, korang boleh dapatkan di Butik 5 Waktu di Seri bangi Seksyen 8 ni. Terjah awal-awal, sebab macam ni, stok masih banyak. Kalau lambat, last minute takut baju yang dikehendaki takda pulak..hehee..


Nak tau lebih lanjut atau promosi Baju 5 Waktu ni, korang boleh ke
BUTIK 5 WAKTU
(Seri Bangi) G10, Jalan 8/35, Seksyen 8,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor Darul Ehsan
0122828907
Facebookhttps://www.facebook.com/limawaktuofficial
Instagramhttps://www.instagram.com/limawaktuhq/




hai assalammualaikum

Ingin Miliki Rumah Idaman, Kontraktor Rumah NAS Nuri Construction Boleh Laksanakan - Setiap orang mendambakan rumah idaman sendiri di atas tanah sendiri. Seronok kan kalau tinggal dekat rumah yang kita idamkan, rekabentuk yang kita mahu dan segalanya dibuat mengikut citarasa kita. Tipu la ,takda siapa yang suka. Nad suka tengok rumah-rumah besar yang cantik, dengan rekabentuk yang unik, teringin sangat nak rumah macam tu.


Sebuah rumah yang selesa, selamat dan memenuhi segala keperluan aktiviti merupakan impian setiap individu terutama dalam kalangan mereka yang berkeluarga. Keselesaan dan keselamatan yang dimaksudkan itu dapat dilihat dari aspek reka bentuk kediaman, kemudahan sosial, infrastRuktur dan lain-lain. Beruntung siapa yang ada tanah tu, boleh buat rumah yang diidamkan.

Setakat ni, nad dengan suami takdela tanah sendiri nak buat rumah, tapi kitaorang terfikir, rumah sekarang yang nad duduk dengan suami, nak ubahsuai sedikit. kalau nak renovate rumah ni memang tak boleh sembarangan, perlu dilakukan secara berhati-hati kerana kos yang ditanggung bukanlah kecil. Lebih-lebih lagi, pengubahsuaian disebabkan rumah lama yang telah rosak. Selain kewangan, paling penting kena cari kontraktor yang layak dan berkemahiran.

Bina Atau Ubahsuai Rumah Yang Diidamkan, NAS Nuri Construction Boleh Laksanakan

Haritu saja-sajalah cari kontraktor yang boleh ubahsuai rumah ni. Bila nad online, nad terjumpa satu syarikat kontraktor rumah yang nad rasa bagus untuk ambil dia untuk ubahsuai rumah ni iaitu NAS Nuri Construction. NAS Nuri Construction merupakan sebuah syarikat pembinaan rumah kediaman berdasarkan spesifikasi atau kehendak pelanggan yang diasaskan oleh Hj Noor Azman Sakiman. Syarikat yang berdaftar dengan CIDB gred G5 (bagi kerja binaan bawah RM 5 juta) dengan modal dibenarkan RM 500 000.00.


Syarikat ini banyak terlibat dalam projek kerajaan persekutuan dan negeri serta swasta seperti baik pulih sekolah, membina bangunan tambahan sekolah, kerja pembersihan, membina jeti, membina kediaman perumahan, baik pulih bangunan kerajaan dan lain-lain kerja berkaitan. Bila banyak dah mereka buat, nampak sangat ia boleh dipercayai kan.


Nad tengok dekat facebook, banyak feedback positif yang diberi, dan mereka semua puashati dengan hasil kerja kontraktor rumah NAS Nuri ni.

Pada tahun 2009, NAS Nuri Construction Sdn Bhd dengan menumpukan pada binaan rumah banglo milik persendirian di sekitar Selangor dan Negeri Sembilan.


Syarikat ini telah membina 90 buah banglo yang berjaya disiapkan sepanjang mereka beroperasi. Dalam setahun mereka hanya membuat 15 banglo sahaja bagi menjaga servis dan kualiti pembinaan seperti mana yang dikehendaki pelanggan. Apa yang nad tertarik, kontraktor ni mempunyai warranti, iaitu selama 3 tahun warranti bagi struktur rumah yang dibina. Ingat barang je ada warranti, rumah pun ada ok. Warranti ni terbahagi kepada dua, waranti kemasan  selama 12 bulan dan warranti struktur binaan rumah selama 36bulan. Jadi apa-apa kerosakan sepanjang warranti boleh dibaiki.

Nad pun mengimpikan rumah idaman dengan rekabentuk sendiri.  Rumah yang nad duduk sekarang ni, sebenarnya rumah arwah mak mertua. Rumah ni pun memang dah dimiliki oleh arwah bukan menyewa. Yang duduk rumah ni, suami, jadi lepas nad kawin dengan suami, nad dengan suami la yang tinggal dan jaga rumah ni. Rumah ni memang dah terlalu lama, dan banyak yang perlu diperbaiki. Suami ada terfikir juga nak baiki, nak ubahsuai rumah ni demi keselesaan keluarganya juga. Tapi, kena buat perlahan-perlahan, ni pun tengah kumpul duit. 



Apa yang nad tau, selain membuat rumah,  NAS Nuri Construction ni ada membuat perkhidmatan ubahsuai rumah. Sejak penghujung 2009 hingga kini, NAS Nuri Construction Sdn Bhd telah terlibat dalam lebih 100 projek kerja membina kediaman dan juga renovasi. Nad tengok hasil kerja mereka di facebook, memang sangat teratur, kemas, teliti dan cantik.

Kita kalau boleh, nak cari kontraktor rumah yang buat kerja dengan teratur dan kemas. Buat rumah dari barang dan bahan yang berkualiti, dan memberi servis terbaik dari dalam sehingga luar rumah.

Melihat kepada skop kerja yang dilakukan oleh kontraktor rumah NAS Nuri Construction ni, segala kerja binaan ditapak akan diselia oleh seorang penyelia tapak dan dipantau oleh 2 pegawai, iaitu pegawai teknikal (struktur binaan rumah) dan juga pegawai kemasan (bagi kerja kemasan, reka bentuk dalaman dan juga material kemasan tapak)


Manakala pekerja binaan mereka dipecah mengikut kemahiran masing-masing dari permulaan kerja hingga selesai (tiada pekerja yang sama akan kekal di tapak hingga akhir), setiap perjalanan kerja akan diselia oleh seorang penyelia tapak dan dipantau oleh pegawai bertanggungjawab, dan segala urusan pembelian barang ditapak diuruskan staff kewangan di pejabat.

Nampak teratur kan..



Bukan sahaja dalam rumah yang dititiberatkan, sistem perparitan, longkang dan kakilima keliling rumah serta tangki air polythene turut diambil kira supaya tiada masalah kemudian hari. Kontraktor NAS Nuri Construction turut membuat rawatan anai-anai bagi memastikan rumah kukuh dan tahan lama. Bagus giler kan..jadi kita yang nak buat rumah ni takda risau kemudian hari kan.

Satu Contoh Rumah Yang Dibina oleh NAS Nuri Contruction


1 unit banglo dibina di Sepang (Standard spec).. Kos keseluruhan anggaran RM420k (harga termasuk retaining wall, gabion dan 6% GST).. Saiz binaan rumah: anggaran 2800kps (binaan guna gov loan),




Spesifikasi:
• Kemasan lantai bertile (pilihan mengikut klien).. 6ka tiles dinding bilik air dan dapur,kawasan tertentu 10ka.
• Bata bagi dinding digunakan jenis bata merah dengan wire mesh.
• Struktur reinforced concrete(ikut structure drawing), Ketinggian dalam rumah 10Ka,
• Kuda-kuda (truss) jenis zincalumn
• Bumbung jenis metaldecking dengan capping
• Siling jenis plaster ceiling dengan cornish (pemasangan oleh specialist ceiling plaster)
• Tingkap jenis aluminium casement NB
• Pintu bilik jenis solid decorative (alatan kunci brand St Guchi/Greset) (pintu dipasang oleh specialist).
• Cat luar jenis tahan cuaca dan dalam rumah jenis Nippon Matex dengan sealer istimewa(jenama Nippon dan setara), sealer jenama Jotun.
• Longkang dan kakilima keliling rumah
• tangki air jenis polythene dengan tangki septik comply IWK. 
• Rawatan anai-anai 
• Waranti kemasan 12bulan dan struktur binaan rumah 36bulan


Mengikut apa yang nad tengok dan baca feedback, nad pasti nad akan menggunakan khidmat NAS Nuri Construction untuk mengubahsuai rumah nad. Nak berurusan denagn mereka pun mudah, hanya deal dengan seorang kontraktor sahaja. Jadi tak semak kepala nak cari banyak orang. Dengan cara ni, bolehlah kita buat kiraan bajet mengikut kemampuan kita.

Jadi sesiapa yang nak buat rumah, yang ada tanah sendiri, nak ubahsuai rumah, korang boleh dapatkan perkhidmatan NAS Nuri Contruction ni untuk mencapai impian korang memiliki rumah idaman yang superb. Tapi mereka hanya buat di bahagian Selangor dan Negeri Sembilan.

Nak tengok hasil kerja mereka, nak tau lebih lanjut pasal mereka atau nak tau apa-apa berkaitan pembuatan rumah dna ubahsuai rumah, korang boleh layari
NAS NURI CONSTRUCTION SDN BHD
No. 26-2F (2nd floor), Jalan Setia Perdana AY U13/AY, 40170 Shah Alam, Malaysia
Website: www.nasnuri.com
Facebook: NAS Nuri Construction Sdn Bhd
Blog rasmi: www.dawaibesi.com
Contact : 
019-348 7372 -Encik Fairul
03 33923478 - pejabat
Email : sales.nasnuri@gmail.com