hai assalammualaikum

Healife Pusat Rawatan Kesihatan Menggunakan Perubatan Moden Dan Tradisional - Healife yang ditubuhkan pada 2019, merupakan pusat pertama dan satu-satunya di Malaysia yang menggunakan perubatan moden dengan perubatan tradisional mengikut keperluan pesakit. Pusat ini mempunyai proses dan jenis perubatan yang unik untuk pelbagai rawatan penyakit.

Healife, pusat kesihatan dan kesejahteraan bertaraf antarabangsa yang ada di Malaysia terletak di Menara Olympia Kuala Lumpur, dan mempunyai 2 cawangan lain lagi di Abu Dhabi dan 1 cawangan bakal di buka di Qatar. 


Healife Pusat Rawatan Perubatan Moden Dan Tradisional

Healife Pusat Rawatan Kesihatan Menggunakan Perubatan Moden Dan Tradisional


Menggunakan pendekatan holistik terhadap kesihatan dan kesejahteraan, Healife merawat pesakit mereka dengan gabungan perubatan Cina, Arab, India dan Moden dengan pelbagai rawatan seperti Hijama/ Bekam, Akupunktur, Saliran Limfatik, Rawatan Herba & Ayuverda, Coaching Diet & Kecergasan serta Terapi Manual.

Healife di Menara Olympia, tingkat 2

Rawatan alternatif datang dari pengasas Healife sendiri iaitu Dr Reham, di mana beliau menghidap penyakit kronik yang tak dapat disembuhkan dengan perubatan moden sahaja. Akhirnya menemui perubatan alternatif , alhamdulillah penyakitnya sembuh. 

Dengan kajian dan penyelidikan dan pengalaman  lebih 20 tahun dalam pengurusan latihan UK. Dr Reham meneroka perubatan alternatif dan melihat hebatnya rawatan alternatif ini. Sejak itu, Dr Reham percaya rawatan alternatif dan moden sangat membantu untuk merawat penyakit seseorang.

Sekiranya pesakit mempunyai keadaan seperti tekanan darah tinggi atau kencing manis, mereka dirujuk dengan pakar. Seterusnya, pelan rawatan yang sesuai akan dibuat untuk setiap pesakit. Matlamatnya adalah untuk mencari punca setiap masalah dan menyediakan penyelesaian berpanjangan yang meningkatkan kualiti hidup pesakit.

Sebagai contoh, Taha 47, pergi ke Healife selepas pembedahan kanser limfomnya, yang menghalangnya daripada boleh bergerak dan mengalami bengkak yang teruk di dalam badannya. Pakar Terapi Healife's membimbingnya untuk kembali pulih, menggunakan lympatic drainage dan rawatan lain, dalam masa kurang daripada 3 bulan Taha dapat meneruskan aktiviti hariannya.

Tempat yang selesa, kemas dan tenang

Salah satu matlamat Healife adalah untuk membantu individu mencapai diri mereka yang lebih sihat dan gembira, termasuk mengurangkan kesakitan (secara kekal, bukan hanya sementara), mempertingkatkan tidur mereka dan mempunyai lebih banyak tenaga. 




Banyak rawatan boleh dibuat disini merangkumi semua penyakit antaranya Health Treatments, Body Remodelling dan Facial Revival. Menariknya, kalau nak dapatkan konsultasi di sini boleh sahaja dan ianya PERCUMA

Dengan pemeriksaan kesihatan PERCUMA, mereka dapat mengenal pasti punca keadaan dan menyesuaikan pelan rawatan untuk pesakit mereka.


Oh, apa yang menariknya, dekat sini bukan sahaja rawatan untuk orang dewasa, malah untuk baby pun ada seperti Resdung, mengurangkan lendir atau kahak dalam saluran pernafasan, gas berlebihan, masalah penghadaman dan masalah kulit

Pencegahan atau untuk meningkatkan kesejahteraan baby seperti perbaiki tidur, memperbaiki peredaran darah dan memperbaiki peredaran limfa.

Terdapat juga pakej post natal yang sesuai sangat untuk ibu selepas bersalin tau. Antaranya adalah :
>> Slimming
>> Increase lactation
>> Vaginal Rejunation
>> Strengthen Uterus & Abdomen Muscle
>> Treatment for Baby

Masa nad masuk, memang suasana tempat ni tenang, selesa, persekitaran luas dan kemas. Ada banyak bilik untuk berlainan rawatan. 

Bilik rawatan laser fat burning



Bilik rawatan Fat Freezing

Bilik rawatan body, increase imun sistem, metabolism dan lain-lain rawatan lagi

Bilik rawatan Facial muka

Bilik fizikal exercise, fisio

Baju dipakai oleh pesakit untuk stimulate badan dan pada masa sama akan buat senaman

Alatan Gym dan barang lain juga

Ni adalah alatan rawatan Hijama.

Bilik rawatan Hijama, akupuntur untuk peyakit stress, reduce appetite, tak boleh tidur dan pelbagai penyakit lagi
 
Healife mengamalkan metodologi rawatan dan penggunaan peralatan standard yang tinggi untuk memastikan pelanggan menerima hasil yang paling berkesan. Pusat rawatan telah direka khusus untuk memastikan hasil maksimum dalam ruang peribadi dan selesa untuk pelanggannya.


Rawatan tradisional yang digunakan di sini. 

Dr Reham bersama staff Healife

Semua staff berpengalaman, profesionla dan arif dalam penyelesaian kesihatan dan kesejahteraan bersepadu dalam persekitaran yang diselenggara dengan rapi.

Setakat ini mereka telah mengubah kehidupan beribu-ribu orang sejak pembukaan mereka di Malaysia pada tahun 2019, terutamanya dalam program "Rebirt" 100 hari mereka. Program ini dilaksanakan untuk memenuhi dan  mengubah hidup pesakit seperti :
- Mudah diikuti dan penambahbaikan diet tahan lama
- Preskripsi Herba Tradisional
- Pembakaran Lemak & Pengubahsuaian Badan menggunakan teknologi perubatan terkini
- Mengurangkan kesakitan kronik
- Meningkatkan kecergasan & fleksibiliti dengan bimbingan 1:1

Apa yang menjadikan program ini begitu unik, ialah ia boleh disesuaikan untuk sesiapa sahaja yang ingin meningkatkan kesihatan mereka sepenuhnya, untuk jangka masa panjang. Pesakit yang telah sembuh adalah ibu baru, mereka yang menghidap diabetes, tekanan darah, migrain atau mereka yang mempunyai masalah kesihatan seksual.

Rawatan dan teknik integratif di Healife merangkumi pelbagai penyelesaian penjagaan kesihatan untuk membantu kita melalui ke arah kehidupan yang lebih sihat dan bahagia. 

Harga rawatan adalah berbeza-beza mengikut rawatan antara RM1500- RM5000.

Healife Integrative Health Centre

#Healife ialah satu-satunya pusat di KL yang benar-benar menggabungkan terapi Cina, Arab, India dan Moden supaya pesakit boleh mendapat manfaat daripada rawatan terbaik dari seluruh dunia. Jadi kalau nak buat rawatan tu mestilah ditempat yang selamat seperti Healife. Semua staff disitu telah disahkan dari segi perubatan.

Pemeriksaan kesihatan PERCUMA disediakan. Korang boleh buat temujanji atau nak tau lebih lanjut bole layari :

Healife Integrative Health Centre
Alamat : Menara Olympia, Level 2, 8 Jalan Raja Chulan, 50250 Kuala Lumpur
Email : inquiry@healife.com.my
Contact +60327101025
                 +60184001025
SHARE 11 comments

Add your comment

  1. Macam best buat terapi kat sini

    ReplyDelete
  2. It is good to have such a centre which focuses on traditional herbs. Awesome.

    ReplyDelete
  3. This center looks posh. Love their ambiance. I hope the service is excellent too. Thank you for sharing, Nadia.

    ReplyDelete
  4. Wow. Ini nampak macam pusat rawatan sehenti kan - best juga bila ada banyak options di satu lokasi sebegini. Senang dan menjimatkan masa

    ReplyDelete
  5. nampak mesin-mesin yang ada kat pusat rawatan ni semua yang advance, rawatan pun banyak pilihan

    ReplyDelete
  6. Thanks for sharing this amazing centre with both traditional and modern treatments. Gonna check out more on the free check out for a visit there. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  7. Menarik, baru tahu pasal tempat ni tapi rupanaya dah lama ya beroperasi. Tempatnya nampak welcoming dan staffnya juga nampak berpengalaman

    ReplyDelete
  8. baru tau ada pusat kesihatan macam ni, boleh cuba nanti insyaAllah

    ReplyDelete
  9. Good to know about this healthcare center... menarik dan nampak canggih juga equipment yang mereka pakai..boleh recommend my family to go for the consultation juga la, need to understand our health condition juga kan..

    ReplyDelete
  10. alternatif rawatan yang dapat membantu menjaga kesihatan badan.. agak menarik gabungan pelbagai jenis rawatan

    ReplyDelete
  11. Bagus adanya Healife Pusat Rawatan Kesihatan utk orang ramai dtg buat pemeriksaan kesihatan

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2