hai assalammualaikum

BloomingWithIlly : Beach Clean Di Pantai Bagan Lalang - Hari Sabtu haritu, nad join satu event under Illy. Event yang sangat menyeronokkan, bukan sahaja untuk diri sendiri malah untuk keluarga. Nad memang suka event macam ni, yang bukan kita seorang je seronok, tapi anka-anak seronok juga, event bersama keluarga. 



Tapi event ni bukan saja-saja sebenarnya, event yang ada arah tujuan,hehee. Event Bersihkan Pantai ( Beach Clean )..yeahhhh..Pantai sepatutnya bersih, jadi kalau ada sampah tu, tak seronok dipandang kan.


Bila Illy post dekat Ig Story berkenaan event ini, nad terus isi form. Pertama, sebab nad dah lama nak join BloomingwithIlly ni, kedua sebab, nad sekeluarga dah lama betul tak pergi pantai. Jadi nad memang tekad nak join event ni. Nad sanggup tolak event lain, semata nak join event BloomingwithIlly ni. Semuanya untuk anak-anak, terutama Fariza. Hari-hari cakap, nak main pasir, nak main pasir..hehee..


Pantai Bagan Lalang ni pun pertama kali nak datang. Best juga tempat dia. Kitaorang pergi naik bas yang telah disponsor seseorang yang baik hati. Sebab nad fikir, Bagan Lalamg tu jauh, nad decide untuk pergi dengan bas yang telah disediakan. Bas tunggu depan One World Hotel. Jadi dari rumah naik kereta, parking dekat hotel, dan naik bas ke Bagan Lalang.

Dalam perjalanan, mula memang budak-budak ni teruja. Lama-lama paham jela. Naik bas pun dah rasa jauh, apatah lagi kalau memandu sendiri..hehee. Nasib baik lepas tu sampai, diaorang gembira semula..hahaa. Terus adik " wahhh"..kakak " mommy nak belon, mommy pasir,"..hah macam-macam la dia.






Sampai je tempat tu, terus ambil belon semua, bagi anak main puas-puas. Bubble Giant ditaja oleh Ajaib Marketing.

Dengar pulak En Johan kita bersama Puan Illy kita beri taklimat.

Masa ni, dapat la jumpa blogger lain. Ada yang blogger pernah jumpa ada yang belum. Jadi kenal dekat situ.


Masa tu juga sambut harijadi kembar kak Diya Nadia..Bukan main seronok budak kembar dua tu..hehee..

Lepas tu, kembali kepada aktiviti sebenar iaitu Beach Clean. Kutipla sampah apa yang ada. Tak sempat nak ambil gambar sampah, sebab nad duk pimpin si adik tu. Dia takut sikit dengan orang..Sebenarnya pantai dah bersih, sebab ada orang bersihkan sebelum kitaornag sampai..tapi ada juga la sampah sikit-sikit. Dapatla bersihkan beach tu.






Tapi gambar ramai-ramai ada..hehee..






Makanan haritu pun semua sedap. Nasi Ulam Ayam Rendang oleh Khatulistiwah dan AjaibMarketing, Mini Chicken Pie oleh Box Office Cafewwalk, Mineral Water dan Cashew Nuts oleh Guardian, Homemade Flourless Chocolate Cake oleh Claudine dan ada juga peserta lain yang baik hati bawa kuih. Smeua sedapp...


Walaupun event sekejap sahaja, tapi rasa keseronokan dekat situ. Dapat borak juga dengan yang lain. Memang tak bosan.


Tak sangka, event BloomingWithIlly haritu, dapat banyak sponsor..Terima kasih yang menaja. Semua barang best betul.
- Mineral Water, Cashew Nuts, Sunblock, Aloe Vera Gel - Guardian Malaysia ,
- Homemade Flourless Chocolate Cake - Claudine and Mum
- Homemade Soap - Anna
- Mini Chicken Pie - Box Office Cafe Wangsa Walk
- Natural Wellness Product - Tanameraofficial
- Bus Rental - Anonymous Sponsor
- Invite + Banner Design - @alicesprings @racarge
- Face Mask - @dr.moritamy @GuardianMalaysia
- Eye Patch - @kocostarmy @GuardianMalaysia
- WashFlakes - Washflakes
- Reacher (to pick up the trash) - illy ariffin
- box of vit C + berries supplement from :-  @angsaemasbeaute_hq, @magicalcwhite..Kalau korang nak magicalwhite tu boleh order dengan @comelcomot_official.

Balik tu budak berdua memang penat habis. Dalam bas dari mula gerak sampai la tiba ke tempat One World Hotel, baru bangun..hhaa. Lepas tu kakak Fariza cerita macam-macam..heehe..comel je..Nampak dia seronok..

Nanti ada rezeki, kita pergi pantai ye..


Terima kasih Illy buat event macam ni. Rasa bertuah dapat kenal Illy tau, sebab tengok dia ni seorang yang ceria je, happy go lucky. Senyuman dia tu buat kita pun rasa happy. Semoga Illy sentiasa murah rezeki, dipanjangkan usia dan semua yang baik-baikla..hehee..LOve you Illy..
SHARE 10 comments

Add your comment

  1. best yer event ni, hope next event ada rezeki nak join

    ReplyDelete
  2. bestnya event ini, boleh bersihkan pantai dan juga menemani anak-anak pada masa yang sama. Kita harus selalu menyertai aktiviti sebegini dan juga bersihkan persekitaran, rumah dan kereta kita seperti car interior cleaning untuk membasmi kuman-kuman. Terima kasih sis dengan post ini dan keep posting ya!

    ReplyDelete
  3. Bestnya nad. Suka jugak ada program macam ni. Dapat mengeratkan silaturrahim juga kan.

    ReplyDelete
  4. Seronok pulak tengok aktiviti2 santai cmni dengan family kan.. Budak2 pun rasa seronok main kat tepi pantai bersama kanak2 yg lain

    ReplyDelete
  5. wah.. syoknya tengok aktiviti ramai-ramai dengan family lain macam ni.. meriah gitu.. kalau la dapat join sekali.. mesti melompat2 si harraz tu.. dapat jumpa kawan baru.. hehehehe

    ReplyDelete
  6. Bestnya ada aktiviti macam nie kan.. rugi Kak Sue tak join hari tu..

    ReplyDelete
  7. Macamana nak join ni nad? Akak pun suka macam ni. Best tengok semua meriah dan ceria

    ReplyDelete
  8. Salam


    Apakah Anda mencari pinjaman?

    Nama saya Femi Otedola, saya seorang multi miliarder dan saya telah berada di industri minyak dan gas selama 28 tahun terakhir. Sekarang saya ingin memberikan pinjaman kepada orang-orang yang menghadapi masalah keuangan mencari solusi dari situasi keuangan mereka, Jadi saya harus membentuk tim profesional untuk mengelola perusahaan ini. Saya tahu apa artinya mencari dana untuk mendirikan bisnis Anda dan ketika Anda mengunjungi Bank mereka selalu meminta begitu banyak dokumen dan jaminan, Di sini kami akan meminjamkan Anda dengan suku bunga rendah, dan tanpa jaminan. Anda harus tahu bahwa kami hanya di sini untuk meminjamkan mereka yang sangat serius dan bersedia membayar kembali pinjaman.

    Kami menawarkan yang berikut:

    ~~~~ Pinjaman Kerjasama √√√√√

    ~~~~~ Pinjaman Bisnis Jangka Panjang (maks 40 tahun) √√√√√

    ~~~~~ Pinjaman Bisnis√√√√

    ~~~~~~ Pinjaman Pribadi√√√

    Catatan: hanya orang-orang serius yang boleh mengajukan permohonan. Jika Anda harus mengajukan pinjaman dari kami, Anda harus memahami bahwa kami di sini untuk meminjamkan Anda dan Anda harus jujur dan dapat dipercaya. Hubungi kami hari ini dan dapatkan wajah baru kebebasan finansial.

    Hubungi Kami melalui alamat Email berikut
    √√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√√
    Femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Femiotedolaloanfirm1@outlook.com  

    ReplyDelete
  9. Wah bestnya join aktiviti macam ni. aktiviti yang bagus sambil menjaga alam sekitar dan kenal dengan kawan kawan baru

    ReplyDelete
  10. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2