hai assalammualaikum

Krup Krap Krup Krap Makan Jeruk Mangga Asam Boi Ni - Haritu nad nampak kawan nad post gamabr mangga muda dengan colek dia. Alahai meleleh kita tengok tau. Lepas tu, instagram ni macam baca je fikiran kita..hahaha. Nampakla orang jual jeruk mangga asam boi ni. Nad tengok mangga dia hijau, muda,..memang yang ni nad cari selama ni. Kalau tak, susah betul nak jumpa mangga muda  macam ni. Selalunya nad nampak yang dah masak sedikit. Nad tak suka macam tu. Bila nampak jeruk mangga asam boi ni, terus nad whatssap cakap nak beli.

Jeruk mangga asam boi

Nad ambil jambu satu dengan mangga satu. Jambu nak bagi dekat anak, tapi nad pun suka jambu juga..ehhee. memang tak cukup sebotol, mestilah beli lebih sebotol. Jadi dia cakap kalau nak jambu ada hari minggu je. Nad kata ok, takpe, hari minggu pun ok. Masih boleh sabar ya nak dapatkan jeruk mangga asam boi ni..hahaa..Dan harini dah dapat dah jeruk mangga asam boi tu. Dah dapat dalam kereta juag kita rasa ya.

Asam diasingkan, mangga segar..terbaikk

Selalunya, kalau kita beli jeruk mangga asam boi dalam botol ni, dia dah siap-siap letak asam dia. Tapi yang ni tak, dia asingkan asam, cuma letak cili dan limau je dalam tu. Bagus macam ni, sebab kesegaran mangga tu masih ada. Bagus diaornag buat macam ni. Jadi kita boleh tuang seberapa banyak asam nak dibubuh dalam tu. Nad tuang semua je. Dah tuang goncang-goncang bagi sama rata.

senyum masing-masing bial dapat

memang tak sabar nak amkan. dalam kereta dah makan

Sedapnya oiii..Dia punya mangga masih segar. Gigit je dah rangup. Bunyi Krup krap krup krap kau..hahahhaa. Suka sebab mangga dia, mangga yang masih hijau bukan kekuningan. Bila dapat tu, arghh, why beli sebotol je mangga ni. Patut dua botol..hahaa. Sebab sebotol lagi jambu..

Adik pun layan makan mangga

Tengok, anak kita pun layan makan mangga ni..hahaa..Ikut mommy dia apa je nak makan. Mak tak larang pun, mommy belasah je bagi anak makan. Selagi mereka takde allergic atau takde apa yang memudaratkan, ok je.

Lepas ni boleh order lagi..memang puas hati makan ni..Korang kalau nak juga boleh ke instagram diaorang @jeruk_mangga_asam_boi .


SHARE 22 comments

Add your comment

  1. Sedapnya....
    Hari tu nampak juga ada org jual..
    terliur la pulak

    ReplyDelete
  2. ya Allah..terliur baq hang..mmg k.el ni hantu asam2 ni..tengok asamboi ni mmg terliur teruih..kalau dapat sebekas tu mmg hadaplah sensorang hihi

    ReplyDelete
  3. Tertelan liur Rawlins tengok jambu dan mangga tu - Rawlins pun sejenis yang suka menelan makanan masam nie. Kalau dapat, memang sekali hadap akan habis hahaha

    ReplyDelete
  4. terliur pula tengok gambar dia ! kecur air liur kite nyampah! hahahah okay leps nii tau dah nak dapatkan kat mana. tq wak for share

    ReplyDelete
  5. Oh! yang ni dia tak campur asam siap siap ye. Yang hari tu I try dia campur siap siap. Serious terliur lagi I tengok jeruk mangga ni. Boleh la beli nanti.

    ReplyDelete
  6. Wah sedapnya mangga jeruk macam ni. Memamg fav kite wak. Boleh borong lepas ni. Nmpk segar dan sedap je. hehehe

    ReplyDelete
  7. Nampak sedap je tenfok kawan kawna makan tapi caya tak yang akak tak rasa lahi tau makan mangga asam ni .Teringin nak makan tapi tak tahulah bila bak rasanya tuh

    ReplyDelete
  8. Adoiii..memceceh air lioq tgok jeruk mangga ni. Memang fav sis ni, kalau ada memang tak berenti makan. Kalau rajin sis buat sendiri le..kalau malas baru beli..hehehe

    ReplyDelete
  9. Allahu.. terliur kite tgk wakkk.. dulu masa mangga asam boi ni viral selalu la makan. skang dah jarang dah. Ni tengok Nad post, teringin pulak. Berapa harga sebalang tu??

    ReplyDelete
  10. Mngeces ja rasa ni.. Haihhh.. Sedap ya...
    Akak pun suka mcm ni

    ReplyDelete
  11. Sedap la pula tengok Nad ngan anak makan jeruk mangga dan jambu. Manalah nak gi cari pagi-pagi ni. Mau pula dapat mangga yang rangup. Perghhh...makan sorang-sorang je lah.

    ReplyDelete
  12. Sedapnya tengok. Fadzi teringat lah dulu masa pregnant kan anas, mengidam asam macma ni. Sabar je lah. Nasib baik dapat jugak

    ReplyDelete
  13. Aduh nad telan air liur tengok taw. Hahaha.. ni kalau makan mahu bertambah2 sedap sangat. Favorite taw. Anak2 pon layan ea. Baguslah dorang tak memilih makan.

    ReplyDelete
  14. Jeruk magga mmg fav Bonde nih Nad.. Sedapnyelaa klau dpt yg ranggup-ranggup, bila mkn mesti segar matakan!

    ReplyDelete
  15. Ni yang kecur air liur ni. Huhu nak nak pulak dapat yang rangup. Sedapnya tengok nadia makan

    ReplyDelete
  16. Aduyai Nad... Tengok pun dah tau memang rangup mangga tu. Terbaik laaa di asingkan serbuk asam. Nak order gak laaa

    ReplyDelete
  17. Balik kampung hari tu ayah ada beli. dua balang habis terus ramai-ramai dok ngap. anak yang kecik pun selamba je ngap walaupun pedas-pedas sikit. sedaplah tu maknanya. hehe

    ReplyDelete
  18. Uish...i am salivating already. Sedap jeruk mangga, i think its my favourite 'fruit dish'. I thought you were going to introduce a thai dish because of the krup krap...

    ReplyDelete
  19. Sedapnya..kak buat sendiri jeruk mangga baru puas hati,tp cuba buat 1 balang

    ReplyDelete
  20. Nak sikit jeruk asam boi tu... Kalau nak pergi road trip kelly mesti sediakan some jeruk or asam takut pening kan.

    ReplyDelete
  21. Kecur air liur tgk. Terus rasa nak beli juga.

    ReplyDelete
  22. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2