hai assalammualaikum

Legoland Malaysia : Lego Star Wars Miniland - Belum habis lagi cerita dekat Legoland ni..ade banyak lagi..hahaha..pleazz jangan jemu baca ok..yela..mana tau leh wat rujukan masa korang nak pergi nanti..takdelah miss satu pun..hahaha..yang penting sampai sini kene masuk semua..tauu..tauu..masuk je semuaa..hhaahaa..


Selain Mini Land Legoland, Lego Star Wars Miniland juga merupakan salah satu daya tarikan di dalam Legoland. Lego Star Wars ni dalam Theme Park. Jadi masa korang jalan nampak patung Star Wars hitam, hah dekat situlah Lego Star Warsnya. Lego Star Wars ni terletak dalam bangunan yang berhawa dingin dan mempamerkan lebih daripada 2,000 terkenal model LEGO Star Wars dan adegan ikonik dari semua enam episod dan Star Wars.  Memenuhi watak-watak kegemaran anda seperti Yoda, R2-D2, Darth Vader dan legenda Sith Lords, semua dibuat daripada batu bata LEGO®. Satu pengalaman yang luar biasa untuk seisi keluarga.




Tarikan ini mempunyai tujuh scene dari enam filem Star Wars dan The Clone Wars  siri animasi dengan terperinci. Secara keseluruhan, tarikan yang mempunyai lebih daripada 2,000 model LEGO dibina untuk skala 1:20 menggunakan 1.5 juta LEGO batu bata.





Lego dalam bentuk Star Wars semuanya disertakan dengan bunyi, pergerakan dan kesan pencahayaan untuk mewujudkan satu pengalaman yang realistik dan menyeronokkan untuk seisi keluarga. Memang macam real pun..huhuhu...





Pameran ini terdiri daripada tujuh bilik setiap adegan dalam cerita Star Wars. Siapa yang follow cerita Star Wars ni pasti taula kan cerita berepisode ni. Yang pertama anda akan berjalan ke dalam cerita Star Wars Episode I: The Phantom Menace, dengan megah Naboo Royal Palace menjulang lebih Pertempuran Naboo antara Naboo, Gungans dan Droids pertempuran 'Persekutuan Perdagangan.




 
Bilik seterusnya akan membawa anda ke Geonosis (dari Episode II: Attack Of The Klon), Kashyyk dan Mustafar (Episod III: Revenge Of The Sith), Tatooine (Episode IV: A New Hope), Hoth (Episod V: The Empire Strikes Back ), Endor (Episode VI: Return Of The Jedi), dan akhirnya, Christophsis (dari Star Wars: The Clone Wars ciri animasi).

Amacam menarik kan..masuk dalam sini kene usha semua.. Mesti singgah Lego Star Wars Miniland ni..tau..tau..tauu...

 
 
Entry sebelumnya boleh baca dekat sini:

1) LEGOLAN MALAYSIA : BERCUTI DI LEGOLAND MALAYSIA BERSAMA KBBA 

2)  LEGOLAND MALAYSIA : THEME PARK LEGOLAND ( MINI LAND ) PART 1 

3) LEGOLAND MALAYSIA : 5 KAWASAN THEME PARK LEGOLAND YANG LAIN PART 2

 
SHARE 8 comments

Add your comment

  1. Memang best nak masuk... Yapi.. Kau punue beratur nak masuk.. Pitam tingguu

    ReplyDelete
  2. Kalau real lagi menarik ni..tapi dapat tengok pun dah kira berbaloi jugak kan nad..jangan lepskan peluang kalau pergi sini

    ReplyDelete
  3. best kan... Miera pun seronok sangat tengok lego lego banyak banyak itu... teringat kembali zaman silam bila masih kecil dan bermain lego....

    ReplyDelete
  4. seronoknya. brapa banyaklah lego diorang gunakan

    ReplyDelete
  5. Suami aima kalau bab lego ni fuhhh tu yg paling dia suka.

    ReplyDelete
  6. belanje tiket masuk..hoho~
    jemput BW blog Za juga~
    http://zasplace.blogspot.com/

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2