hai assalammualaikum


Sebelum ni nampak orang post dekat facebook, dia tulis, pasal brim, bonus, apa ntah lagi lupa pulak. Yang kita ni, memang selalu la cek maybank2u tengok duit ape masuk..haahha. Pada masa sama, mengharap duit BRIM masuk..kihkih. Yela, nak raya, kena guna duit. Harini macam biasa, setiap pagi cek maybank2u. Tiba-tiba tengok angka, eh bertambah pula duit..banyak pulak tu..Apa lagi gigih tengok bahagian transaction. Syukur, duit BRIM masuk rupanya..hehehe..

Duit ni bukan guna untuk raya pun. Nad simpan, lepas tu nak guna untuk bayar PTPTN..ermm..kang ada yang tertunggak PTPTN tu kang..Duit BRIM ni untuk fasa kedua. Fasa pertama dah dapat haritu. Tinggal satu lagi fasa la iaitu fasa ketiga..lepas tu tunggu la tahun depan nak dapat BRIM lagi..hehee. Nad daftar bawah keluarga. Jadi dapatla jumlah untuk keluarga. Alhamdulillah, bolehla tampung sikit perbelanjaan ni.

Kira ni macam duit raya la kan..hahaha. Orang memberi, kita terima dengan hati terbuka..bukan senang orang nak bagi macam tu je kan. Walaupun kena isi borang bagai..hehhee. Marilah kita simpan, dan beranakkan dia menjadi jumlah yang banyak. Dalam ekonomi yang tak menentu ni, tak boleh membazir, boros. Kene jimat cermat. Habis macam tu je rugi betul.

Yang masa fasa pertama pun nad simpan, tak guna. Jadi untuk duit BRIM ni memang nad nak simpan. Bolehla gunakan untuk emergency kes ke ape..

Kalau nak tau pasal BRIM ni boleh terus berhubung terus dengan talian bebas tol  1800-88-2716 (LHDNM) atau 03-8882 4565/4566 (Kementerian Kewangan Malaysia) ataupun hantar kepada emel ke br1m@treasury.gov.my.


SHARE 5 comments

Add your comment

  1. BR1M IQ tak lepas, sebab boss lama pakai nama untuk ssm, last2 claim brim dekat boss..hahaha!

    ReplyDelete
  2. Sobsss.... brim kite dah habis.... x ingat pakai untuk ape dah hahahaahahahaa

    ReplyDelete
  3. brim dah habis dah. hahahaha. beli ape tah .

    ReplyDelete
  4. Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
    Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
    Assalamu`alaikum wr wb,

    ReplyDelete

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2